Cheesecake factory

Förutom jobbet idag som gick jättebra så har jag faktiskt ätit middag med en ny vänn. Vi hade jättetrevligt, hon är från Tyskland och heter Svenja. Vi bor ca 15 minuter ifrån varandra så det är inte långt och hon jobbar också som nanny.
Så hon och jag beslöt oss för att träffas göt att käka mat idag och vi fick tipset av Melissa (Min host mum) att gå till ett ställen som heter Cheesecake factory. Och nej de hade inte bara efterätter, vi tog en varsin sallad för vi ville vara nyttiga eftersom biten av Cheesecake var så STOR!
Det fanns typ 50 olika smaker på cheesecake så du kan ju bara gissa om det var svårt att välja. Jag tog en hallon/ cheesecake men vitchoklad med krisp. Den var såååååååå GOD, Svanja tog en med tiramisu smak på och den var också super.
   Vi gillade stället så vi beslöt oss för att gå dit fler gånger även fast vi fick vänta i 25 minuter för att få ett bord. Populärt ställe! 
 
Idag på bootcampen då; den gick bra, mäst löpning idag så det var kul. Nästa vecka kommer tränaren inte att vara där så då ska jag hålla i klassen. Undra hur det kommer att gå, måste börja tänka och planera lite innan. Och inga delfiner i dag heller men men.

Jo, just det. Jag berättade inte för er att när jag var i parken igår med barnen så kom en mamma fram till mig och sa:
Främling: Ååå, vilken ung tonårsmamma du är. Så sött!
Jag: Nej, jag är deras nanny!!
Främling; Va? Ni är så lika. Men ni är väl släkt iaf?
Jag: Nej..

När jag berättade detta för M imorse så sa hon att det var inte första gången någon kommer att påpeka detta. (Jag ska försöka att lägga upp någon bild på dem.)

Dags att sova, har längtat efter det så mycket. Natti!!



Precis som i verkligheten, det var denna jag åt. Tallriken är 20 * 20 cm, lägg då märke till hur stor biten är!

P


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Skoj att du ska få hålla i Bootcampen! Vad är de andra som går på bootcampen för typer?



Det var verkligen ingen liten bit!! Ser ut att vara riktigt god...

2009-08-15 @ 12:20:46
Postat av: moster ulle

Det är så spännande att läsa din blogg du verkar verkligen ha kommit till paradiset. oj vilken tårt bit, är det så allt är väldigt stort där bortta, man har ju hört det !! Hoppas du får se en delfin snart det skulle vara coolt.



Tusen kramar från moster ulle

2009-08-15 @ 12:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0