I really love New York...

Oj oj oj vilken stad! Blev helt för älskad i tempot, alla butiker och alla människor... Den passade verkligen mig så jag sa till Lará, en annan Svensk tjej att vi skulle skaffa en lägenhet tillsammans och njuta av livet till MAX! Men Sverige har sin charm och jag har ju "host" lovat alla att komma hem om ett år. Så ni behöver inte bli upprörda över detta farmor och mormor. Det var bara en tanke!

Dagen började med en "frukost" som bestod av 1 dl Juice, 2 apelsiner och ett äpple. Detta vet jag inte riktigt om man kan kalla för frukost men jag är övertygad om att det kommer att bli bättre när jag kommer till familjen. Då kommer Malins vanliga aptit fram.
  Vid lunch hoppade vi på bussarna som tog oss in till City, detta var ca en timmes bilfärd och utanför Central Park plockade vi upp en Guide. Han visade oss allt man kan tänka sig, vart filmer spelades in, var de i Sex in the city köper cup cakes, var olika kändisar bor, byggnader mm. Vi fick även stanna och kika på Ground Zero där Twin tower Låg fast de håller på att bygga upp två ny med två helt nya designer som kommer att stå klara år 2030. Så då är det dags att åka tillbaka för detta är något man verkligen vill se. Känslan man fick idag när man såg ut över Ground Zero var helt otroligt, det var verkligen hur stort som hellst och man kan inte fatta att någon kan göra detta mot osyldiga människor, hemskt!

Nästa stopp vi gjorde var vid Staten Island Ferry, där vi tog båten över och tillbaka. Den vyen var verkligen helt otrolig, man såg hela Manhattan. Hannah, du vet när du var med mig på cirkus? Jag hade det ansikts utrycket och bara sög in allt.
Direkt efter att vi gått av båten skyndade vi oss till bussarna som skulle ta oss till Top of the Rock, detta var också helt otroligt. Vi åkte med hiss upp 70 våningar, 70 på bara 43 sekunder. Det är snabbt det! Och där uppe, OJOJOJ, du såg verkligen hela stan, Central Park, Time squaer, rock a fella center, Brooklyn bridge men mera. Kan inte nämna allt. Aaa just det Frihetsgudinnan. 

Kan inte berätta allt om denna stad men besök den verkligen! 

Idag var det också första gången jag blev mätt på nätan en vecka. Jag köpte en soppa och det var den godaste jag ätit på länge. Annars så strosade vi runt och köpte I love NY T-shirts. Det var en lång men rolig dag och imorgon flyger jag vidare till paradiset, Orange County. 

Bilder kommer när jag får bättre anslutning. 

P



 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Låter helt fantastiskt!!

Det är bra att jag har era bloggar, din och Laras för ni får mig att börja längta! :)



Kul att ni håller ihop som ni gör, jätte kul! Kommer ni ha långt ifrån varandra sen?



Sen vet ni ju vem som kommer att bo i närheten av new york, så... VÄLKOMMEN TILLBAKA!! :D



2009-08-07 @ 10:01:42
URL: http://aupairinusa.blogg.se/
Postat av: pappa

Gud va du skriver bra, jag kan nästan förstå hur stort det är, längtar efter att få se dina bilder.

har du fixat kamera nu?



Kramar Pappa

2009-08-07 @ 19:27:25
URL: http://malinjelk.blogg.se/
Postat av: Lára

malin malin malin den lägenheten på park ave. ska bli vår ;)

2009-08-08 @ 07:14:20
URL: http://laue.blogg.se/
Postat av: Sofia

Nu ska du inte säga för mycket, ett år kan lätt bli nio år.... talar av erfarenhet...



Låter som du hade en toppendag "in the big city"! Jag och Hulken kommer definitivt att komma på besök ofta om du blir bosatt i NY.



Tusen tack för paketet som du och Stina skickade!! Jättegulliga grejer!



Kram

2009-08-08 @ 11:07:59
Postat av: Lillasyster

nej du får inte stanna där.du måste komma hem , först isåfall.



Kul att du ringde imorse:)

Löpningen gick ganska bra;)



Kramar

2009-08-08 @ 12:23:38
Postat av: Malleballe

Åh va roligt att höra att du har det så jävla bra:) Men jag skulle aldrig byta en dag i NY mot min fina plats i kassan, höhö;) Längtar efter att få se lite pics sen :) Puss på dig bruden!

2009-08-08 @ 23:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0