Jag är verkligen i PARADISET...

Nu har jag äntligen fått internet på datorn och kan blogga vaje dag, kul va? Jag har så mycket  som jag vill dela med er, men då kommer detta inlägg att bli ganska tråkigt att läsa. Som ni kanske vet kom jag hit till världens-finaste-plats i fredags och jag är redan helt kär i det. Flyget från NY tog ca 9 timmar eftersom planet gick ner i Minneapolis för att släppa av några passagerare, men det gick snabbt så vi fortsätta nästan direkt. Det konstiga var att på planert fick vi ingen mat... jag menar vi flög ganska länge och det enda vi fick var en påse med typ 10 små jordnötter och en burk juice. Så ni kan ju tänka er hur hungrig jag var när jag kom till familjens hus. 
 
När vi hade ätit mat och pratat en massor så visade de mig min lägenhet, den är jättesöt. Jag har ett stort rum med kök och badrum. Himla najs att ha sitt egna ställe. När jag nästan packat upp allt gick jag och la mig och jag var verklien hur trött som helst den kvällen. 

Lördag morgon började 6:20 då min väckarklocka ringde eftersom jag och M skulle träna klockan 7.  Vi gick ner till beachen och gjorde en väldigt lång och brant trappa 10 gånger upp-ner. Det var verkligen riktigt jobbigt så att mina ben skakade hela vägen hem. Men det var verkligen jätteskönt att träna lite, det var ett tag sen! 
   Till frukost fick jag frukost, så himla gott det var. Vi gick till ett ställe som heter Zinck, en vegetarisk restaurant men en massa frächa gosaker. Senare på dagen gick vi på en grannes kalas, det var ett kalas med insektstema. Lite äckligt men ganska fränt. De fick inspektera nyckelpigor och leta efter en massa små leksaksinsekter i gräset. Som snacks fick de smörgåsar som också hade formen av olika insekter. Ja, jag tror du fattar grejjen... Jo just ja.. jag fick också se när de slog på en Pinata. Det var ganska kul. När de tillslut lyckades slå sönder den kom det ut en massa godis. 
 
Senare på eftermiddagen så åkte jag och C till ett varuhus och skulle köpa mig en kamera. De hade inte så många att välja på men jag hittade en som fick duga och när jag ändå var på shoppinghumör så fick det bli en Ipod nano också + en kartong med 3 kg russin. (Som jag sa tidigare, ALLT är verkligen stort här)

Idag har jag varit ute och sprungit en timme och försäkte kolla in området och det gick så där men jag såg faktiskt 2 kolibris. Det tycket jag var coolt jag bara srang förbi en buske med en massa blommor och såg de. 
Frukosten var som igår, vid Zinck och det var verkligen jättegott. (kommer att bli tjock!! )

Annars har jag inte gjort något speciellt, bara kollar hur barnen är och iaktar. Föresten kom nyss hem från ett möte med min lcc i Laguna Beach, gud asså det var också superfint. Tycker vekligen om denna plats. Jag tror att jag ska börja tänka på refrängen är så trött. Men vi höres imorgon!

Kommer även lite bilder







 

 Manhattan

 Top of the Rock

  Central Park


från NY och Laguna! 


P


Kommentarer
Postat av: Sofia

Kul att du ringde igår!! Jag & Neil provade ett videosamtal med Jenna igår och det gick ganska bra, var lite suddigt ibland och lite fördröjningar. Säg bara till när du har tid så kan vi prova.



Kram

2009-08-10 @ 07:46:42
Postat av: Sabina

Oh vad kul att du fått internet nu! det ser ju ut och låter som du har det toppen där :) Fäjn Fäjn alltså :) Kramar

2009-08-10 @ 10:19:09
Postat av: Linnea

Du verkar ha det så himla bra och med tanke på de där vyerna skulle jag inte heller klaga. LEV LIVET nu Malin. Det är din tur!



P

2009-08-10 @ 11:15:35
URL: http://linneasjoberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh vad underbart! :D Snacka om att leva i paradiset! Är väldigt avis att du får bo på ett sånt varmt ställe! :O



Men men, New York kommer väl ha sin charm det med! :)



Hoppas allt går toppen, nu är det bara 3 veckor kvar tills jag åker! :D

Ngt jag borde tänka på? ;)

2009-08-10 @ 17:38:50
Postat av: Marlene

Åååh, vilket jävla härligt ställe du har kommit till! Förstår att du trivs:)



Skithärliga bilder oxå:)



PUUUUSS!

2009-08-10 @ 22:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0