New York

Herregud, vilken lång resa! Trodde att den aldrig skulle ta slut... Totalt flög vi 11 timmar innan vi kom fram till New York...vilken stad asså... Satt och kikade ut genom fönstret innan landning och de flesta husen har stora pooler och egna tennisplaner och inte bara en utan TRE. Helt galet, men har man pengar så har man!
   Inne på flygplatsen så fick vi börja med att ställa oss i en sjukt lång kö till en typ visumkontroll. Där tog de kort på en och ens fingeravtryck och frågade vad jag skulle göra i landet. Strax där efter så satte vi oss i bussar och körde hit till vår skola.
När vi kom til skolan blev vi uppdelade i rum och jag hamnade med en från Ukraina och en från Österriket, vi säger inte så mycket  till varandra men det stör inte mig. Jag har istället supertrevligt med alla gullia Svenskar. Just nu sitter jag och Lará vid våra laptops och käkar Pringles. Det är det enda man kan äta på den här "skolan". Maten är verkligen jättedålig och jag är verkligen seriös. Varenda person man frågar ovs vart de kommer ifrån säger " disgusting"... Nu ska jag inte skrämma dig för det finns ett salladsbord som är helt okej. Tur de!!

På skolan går vi igenom en massa bra saker som de som inte har hjärna lär sig mycket av. Och jag hör till de som har hjärna, om du fattar vad jag menar.

Imorgon ska vi åka in till city och strosa. Det ser jag verklig fram emot alla säger att det är världens grymmaste stad. Där ska vi turista och jag ska köpa en ny kamera. Min blev stulen här på skolan precis när vi kom, tråkigt men det finns ju nya som tur är. Apropå det, vet du vem som ställde sin dator på en stol i en hisshall på världens största flygplats och gick där ifrån och kom på detta ca 45 minuter senare? Joo, jag... Helt sjukt stod den kvar och under tiden som den stod där på en stol hade säkert 1000 personer paserat. Tänk att ingen bara tog den! Ibland ska man ha tur.

Nu ska jag nog börja leta efter en bra kamera som jag kan köpa imorgon.

P


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hoppas du får en bra dag i New York det är big förstår jag, köp en kamera och ta massor av bilder och en stor portion av nåt riktigt gott.

milijoner kramar

Mamma och pappa

2009-08-06 @ 07:20:58
URL: http://malinjelk.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vilken himla tur du hade med datorn!! Hoppas att du får en kanon dag i NY!!



Kram

Sofia

2009-08-06 @ 07:45:08
Postat av: johanna

Gumman då, din lilla klant :) haha!

Ingen engångs kamera med dig nu då? (A)

Ha det så jätte bra.

Alla hälsar.

Puss å kram <3

2009-08-06 @ 09:58:26
URL: http://johannanataliegrimbeck.blogg.se/
Postat av: Stina

Hej:) Du har det ganska bra alltså förutom maten och kameran?

Ha en kanondag i NY.

Johan hälsar

Kram

2009-08-06 @ 11:24:10
Postat av: Hanna

Åh, jag blir bara mer och mer jag läser om det, trots denna inte allt för goda sida man får höra om skolan. och flygresan.. :P

Men snart smäller det även för mig, och jag ska läsa allt som händer! =) Så spännande att se vad som sker! =)



Haha jag ska alltså vara beredd på att inte lära mig så mkt dom fyra första dagarna ;)



Lycka till med stor staden imorgon, och lycka till på fredag med andra träffen med familjen! ! :D

2009-08-06 @ 16:44:52
URL: http://aupairinusa.blogg.se/
Postat av: Linney

Jag antar enligt detta inlägg att du inte har börjat sakna sverige så himla mycket än, men den dagen kommer. Då får du ta upp dina små brev och din lilla bok, som du de sista sidorna får fylla med dina egna tankar. Annars står det mest av mina tankar innan. He. :)

Hörs vi inte innan så ses vi om ett år! ;) Skämt åt sidan. Vi får kirra det där med skype när du har landat i Newport.



Pussen!

2009-08-06 @ 18:44:51
URL: http://linneasjoberg.blogg.se/
Postat av: Josefine

Lilla Malin! Åh vad häftigt för dig! Hann du framkalla bilderna ni tog i VArberg btw? Ta hand om dig och skriv så ofta du kan! kraam

2009-08-09 @ 23:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0