Christmaswalk... 6/12

Fy va svårt det är att "designa" sin blogg, vet inte alls hur jag vill ha det.. Kan inte bestämma mig för om denna är bättre än den första. Vad tycker ni? Denna kanske är lite tråkig när det är svartvitt? Ingen aning, hjälp mig någon!
Vet ni mer då? Kors i tak, Sofia (hon bor hos mig på helgerna) vaknade före mig idag.. Jag blev ganska paff för jag hade lätt kunnat sova mer. Ska väl kanske berätta hela saningen, hon vaknade faktiskt av att hon hade ont i magen så jag förstår henne. Aldrig kul att ha ont i magen plus att det är så svårt att veta vad det är för fel. Så jag fick väl lov att vakna då :) När jag sedan pratat lite med pappa på skype så lagade jag frukost, äggröra och grapefrukt... och det bästa med det var att frukten var färskplockad från Sofias familjs trädgård. Fick även lite apelsiner och citroner.

Sofia var ju inte så matglad så jag gav förslaget att ta en promenad så vi drog ner på PHC och gick en sväng och där nere var det fullfart. Det var en så kallad christmaswalk. Alla butiker är öppna och folk festar på gatan... Vi blev erbjudna att ta kort med tomten men vi hade ingen kamera med oss. Joo, just de.. de bästa av allt var att jag fick en gratis klippning! Precis vad jag behövde, det var en kille som delade ut presentkort och jag hade tur att få ett eller Sofia fick det först men hon gav det till mig. En sann vänn det där! 

Ganska snabbt där efter så kom ju Sofia på att vi skulle åka och titta på hundar som var för adoption. Tyckte det var gasnak hemskt faktiskt, en hund hade de fått in för en vecka sedan och den var livrädd. Eftersom deras förra ägare misshandlade de dem eller nått. Inte vet jag men jag tyckte det var ganska hemsk att se även fast jag visste att de har det ju bra nu. Det kan ju knappast bli sämre. Sen där var det också 8 veckor gammla valpar, supersöta.. Sofia tänkte smuggla med en till mig i sin väska, men jag tror inte att vi hade kommit så långt med det...

Sen så var det lunch time så vi drog till IKEA för att vi behövde följande:
Pepparkaksdeg och glögg! Men det fanns varken det ena eller det andra så jag köpte istället ljussirap, vaniljsocker och fiskbullar... Ja, jag tycker om fiskbullar, fiskbullar i hummersås.
Och när vi ändå var där så åt vi där, vi delade på en tallrik med köttbullar... Och ni kan inte ana hur lite lingonsyllt man fick, knappt en hel msk. Så jag frågade ju naturligtvis efter mer men det gick inte på frågan... To expensive, tacka vet jag riktiga svenska ikea där man kan få hur mycket lingonsylt man vill och potatis, för här fick man bara en liten klick med potatismos. Ni kanske hör att jag blev djuptbesviken!

Som sagt jag hade ju bestämt mig för att göra egen pepparkaksdeg så jag drog också till Albertsson (matvarubutik) men där visade Sofia mig en färdigdeg som jag bara inte kudne låta bli att köpa. För skulle jag köpa de kryddorna jag behövde, som jag ev bara kommer att använda till pepparkaksdegen, skulle det gå på 25 dollar. (ca 220 kr) Jag som hade hoppats på att få tjuväta lite god hemmagjord deg! En sak till då, jag har fattat att saffran är väldigt dyrt hemma i Sverige men här då! 150 kr för 1 g eller är det billigt? Lär nog hitta en rik Amerikan som kan betala mina saffrans inköp :D haha... NOT!

Annars har det inet hänt något, just nu chillar jag i sängen. (som vanligt på helgerna) Sofia skrev ett inlägg igår eftersom den lata Malin inte orkade och jag kunde ju ha tagit livet på både henne och mig. Jag kör ut på PCH (1:an, kustvägen) utan lyserna. Jag börjar då att tänka för mig själv; "gud va mörkt det är, hur ska jag nu veta vart jag ska ligga i för körfält" Haha.. Sen så säger jag hög "Är det inte väldigt mörkt?" Och just där kom ja på mig själv, jag hade glömt att sätta på lyserna!

"Sure lår, baconhår"



Disneyland? Nej det är bara Jul i USA...
Har jag någon gång sagt att julen är ganska hmm ja va ska kalla den; överdriven/påklistrad nää men nu var ja ju dum det mästa är väl så :) haha





Idag på christmaswalken, vi stötte ihop med Christian och Tjejorna... Och om de gillar hoppborgen syns väl? ^^,

Ska ut och gå en promenad nu, hej. P



Kommentarer
Postat av: jennie

oj, 150 kr för 1g det var mycket. vemm gillade inte att hoppa hoppborg när man var liten ?? det är ju det bästa som fins XD

2009-12-07 @ 16:39:58
Postat av: Emmii <3

Gud vilken mysig blogg ;)

2009-12-07 @ 16:55:19
URL: http://emelieliljebergs.blogg.se/
Postat av: anna

Kolla gärna in på min blogg och kommentera vad du tycker om låten en kompis sjunger! :)

2009-12-07 @ 17:18:56
URL: http://theannalife.blogg.se/
Postat av: M I K A E L A

tycker att designen är fin :)

2009-12-07 @ 17:21:12
URL: http://mikaelabjarve.blogg.se/
Postat av: Storasyster

Neil tycker fortfarande att det är kul att hoppa i hoppborg, sist hoppade han så mycket att hans klocka gick sönder. Tror att han längtar tills det att han får hoppa med Nelson!



Kram

2009-12-08 @ 07:42:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0