En sockerbagare....8/12

Vilken dag, det har verkligen regnat hur mycket som hellst. Det bara forsade längs gatorna och just nu är det storm här. Det blåser som tusan, har bla blåst ner ena stuprännan på huset och vinden bara susar utanför. Men det gör inte, tycker att det är lite mysigt faktiskt. Det får mig att tänka på Sverige så idag har vi nästan bara varit innomhus (för så pass mkt regnade) så vi bakade pepparkakor.

Tjejorna blev jättespelta när de fick reda på att det skulle bakas pepparkakor, de har aldrig gjort det eller ätit pepparkakor förut, haha. Så nu ligger man ju ytterligare lite på pluskanten. Iaf, jag köpte ju någon deg från Albertsson som var så där, när jag öppnade förpackningen och kände hur det stank fick jag ont i magen. Det luktade vidrigt vågade ju knappt smaka på degen. Att smaka på degen är ju annars något som man verkligen ser fram emot. Men ett plus får den för att den var superlätt att hantera, säger man så? Sen så blev pepparkakorna tunna även fast flickorna kavlat (med lite hjälp). Så måste ju erkänna att resultatet blev ganska bra.
Fläskkorv? Eller pepparkaksdeg? Det är frågan, snarlika är de då iaf...

Sen så lekte vi lite, eller flickorna byggde ett stort ton av alla deras böcker. Vilket var superkul att göra men sen när de skulle plocka undan alla typ 50 böcker så var det inte lika kul. Sen så på eftermiddagen var vi ute och hoppade lite i vattenpölar då det var uppehåll en kortstund, ganska precis 5 min. Och gud va Ella gillar att göra det, det regnar ju väldigt sällan här så när det regnar är de helt extas. Som imorse när jag gick från min lägenhet till deras hus så mötte de mig i dörren; "Malin, vet du? Det regnar ute?" Nähä, det märkte jag ju inte alls på den biten jag sprang för att försöka att inte bli så blöt.
Ella tyckte också idag att jag skulle åka tillbaka till Sverige för att lära mig Kinesiska för hon vill veta vad riset säger till varandra när de levde. Inte vet jag vad hon får allt ifårn men det är ju så gulligt. För idag på lunchen hade vi kyckling och ris, så hon frågade mig vad riset säger när det lever men jag svarade då att jag vet inte för att jag inte kan Kinesiska... och åka till Sverige för att lära mig Kinesiska var inte poppulört för Tessa, jag skulle stanna hos henne här i Californien.
Ni får inte fatta mig fel nu om ni tycker att jag verkar ha det toppen med flickorna jämt. Men det är som vanliga livet, det går upp och ner men för tillfället går det superbra och jag hoppas att det håller i sig. Imorgon så ska jag gå och köpa den där svindyra saffranen. För har lovat Sofia att göra saffranslängd med vitchoklad i, supergott! Kan lägga upp ett recept imorgon!
Koncentration på hög nivå, så mycket skoj och dessa nappar.. De ska så vara med över rallt!
Vart hon smutsig? Om hon blev, bara att tvätta :)
God natt, imorgon börjar jag inte förrens 11:30 så det blir en sovmorgon, men jag ska upp och gå iaf.. Måste ju röra på mig den här ryggen asså den tar kål på mig snart. Kanske en spikmatta till Malin i julklapp vore nått?
Puss

Kommentarer
Postat av: mamma storasyster och Nelson

Hej!



Du lärde väl tjejerna den vaianten att först tugga degen sen kavla kanske därför det gick så bra? Vilka fina kakmått ni hade, rosa och lila. Men de var inte lika fina som mina älgar!!



Pepparkakorna blev de goda när de var klara?



Såg ut att vara riktig skoj att hoppa i vattenpölen!



Kram

2009-12-08 @ 07:38:37
Postat av: Anonym

fint:) smakade pepparkakorna bättre än degen dÅ?;)

2009-12-08 @ 18:27:48
Postat av: frida

det var från frida hah.



mamma och pappa hälsar att barnen är söta och hoppas du har det bra!

2009-12-08 @ 18:28:38
URL: http://fridalindborg.blogg.se/
Postat av: Lisa

hey sötboll, jag vill oxå baka pepparkakor med dig :) ser jättekul ut :) nya designen på bloggen superfin, men lägg till en tjusig bild på dig i OC-vimmlet :) hoppas det är bra <3, puss Lisafisa,

2009-12-08 @ 20:33:10
Postat av: lára

dom är ju så söta, gillar din nya header grymt mycket malin, bra jobbat :)

2009-12-09 @ 08:15:41
URL: http://laue.blogg.se/
Postat av: Matilda

Gud vad söta ni är, ni ser ut till att vara ett riktigt bra team :) Många kramar :)

2009-12-09 @ 21:00:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0