Holy Davidson... 8/12

Dagen till ära började med en timmes promenad, eftersom jag inte vill träna med min rygg. Den tar serriöst kål på mig snart. Och jag som fått en gratis månad på 24 h fittnes som jag inte kan utnyttja nu, ska väl gå dit och försöka flörta med de och se om jag kanske kan ta detta erbjudande nästa år. För det är ju tråkigt att det bara ligger där och inte används. Men vi får se, går nog kanske förbi där imorgon och frågar.

Sen så böjade min dag inte förrens vid 12 tiden nere vid Zink där jag mötte Melissa och flickorna. Och det var så kul att träffa Melissa igen, det känns bra att hon är hemma igen. Och allt hade gått jättebra i North Carolina så hon var super nöjd. Tycker att det är så kul att det går så bra för henne och hennes kollektion.
Och idag fick vi hem vår nya tvättmarskin och torktumlare och jag ser verkligen fram emot att få prova de imorgon! De är som riktiga Holy-Davidsons ska ni veta och det bästa av allt är att de har en distans under dem så man de kommer upp i arbetshöjd. Haha, varför sitter jag och berättar detta?

Vi har också julpynttat lite eller rättare sagt vi tittade på när Melissa gjorde det.. Och på Fredag ska vi klä julgranen, det kommer att bli en äkta designergran. Ni får se sen vad jag menar... Annars då, joo det har faktiskt varit riktigt kallt här idag något som är väldigt ovanligt, 11 grader nu på eftermiddagen. Serriöst jag var som en isbit när jag kom in sen efter att varit ute i kylan. Så sitter ni där hemma och klagar på att det är för varmt (ca 4 grader) för att snön ska komma.

Imorgon ska jag träffa Jannina, vi ska käka sushi i Laguna på något ställe. Det ska bli trevligt att träffa henne igen fast jag är lite nervös för sushin men jag ska ge den en 3:dje chans. Om inte annat så finns det kyckling och ris att beställa :)

Imorgon är det också boot camp som jag tyvärr inte ska vara med på men jag ska iaf åka med Melissa. Tänkte att jag kunde gå på beachen och kolla på delfinerna. Kanske försöka ta en bild på dem, vilket inte kommer att bli helt lätt... de simmar ju så snabbt!
God natt,
Puss


Saffranslängd med vit choklad


Ingredienser
Portioner: 2 längder

200 g smör
5 dl mjölk
50 g jäst
2 kuvert saffran à 1/2 g
salt
2 dl socker
13-14 dl vetemjöl

Fyllning:
75 g smör eller margarin
200 g vit choklad
1/2 dl socker
1 ägg eller pärlsocker till garnering

Gör så här
1. Smält smöret i en kastrull och häll i mjölken. Värm blandningen till fingervarmt, ca 37°C.
2. Smula ner jästen i en degbunke. Häll över mjölk- och smörblandningen. Blanda ner saffran med salt och socker.
3. Rör ner mjölet lite i taget tills du har en smidig deg.
4. Låt degen jäsa övertäckt i ca 30 minuter.
5. Sätt ugnen på 175° C. Kavla ut halva degen på mjölad arbetsbänk till en platta, ca 30x40 cm.
6. Bre ut hälften av matfettet ovanpå och strö över hälften av den vita chokladen (hackad) och hälften av sockret. Vik samman degen två gånger till en längd.
7. Gör likadant med den andra halvan av degen. Lägg längderna på bakpappersklädda plåtar och låt jäsa under bakduk i ca 30 minuter.
8. Pensla längderna med uppvispat ägg och strö över pärlsocker.
9. Grädda i mitten av ugnen i 25–30 minuter.


Lycka till! Det är supergott ja lovar....

Kommentarer
Postat av: jennie

Receptet måste sparas och testas någon gång, det lät gott med vit choklad XP

2009-12-09 @ 21:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0