Im in LA trick...13/12

Helgerna är så fullspeckade så hinner knappt med att uppdatera, nu offrar jag mig fast att ögonen går i kors.

Gårdagen var regnigdag må ni tro heladagen var det pissblött! Har ni hört något på nyheterna om det? Det var de enda de snckade om här, hur mycket det regnade uppe i LA. De var tvungna att stänga av vissa vägar. Här nere var det väl inte så farligt, det värsta pågick under natten. Men jag har inget emot lite regn tycker att det är ganska mysigt här när det regnar här. Fast att köra bil är mindre kul, det blir snorhalt... Inte vet jag om det bara är jag och min däck på bilen men jag känner det hela tiden med bilen.

Nog om allt regn, jag träffade faktist Franksa tjejen igår (lör) och visade henne runt. Vi såg bland annat en pelekan som satt på balboa pier och vilade sig. Men eftersom vädret inte var så kul så bestämde vi oss för att åka till Fashion Island och kolla lite.. Och gud så hon shoppade loss! Jag där emot köpte inget, duktigt va? Sen så käkade vi naturligtvis på Cheescake factory och hon gillade det starkt och när hon naturligtvis var där så provade hon en bit cheescake. Men jag fick bara titta på och det var ju så där lagom kul. Så då blev jag sur och körde hem henne.... SKOJA : D Haha...



Visst var den fin? ^^,

Fick ju besök från San Diego också, Johan. Vi drog och spelade bowling och jag vann inte naturligt vis, kan ju inte vinna över en kille han skulle ju bli SÅÅÅ besviken :) haha, nja det var väl kanske inte hela sanningen.. Jag sög verkligen, slog inte en enda strike och mina krokfingrar fastnade ju i klotet så där jag väl skulle kasta det så satt det ju fast och när det väl lossnade så studsade det 2 gånger sedan ner i rännan. Pinsamt, men man kan juinte vara på topp jämt.

Sen så såg vi filmen UP, har ni sett den? Den var jättemysig så den tycker jag att ni ska se. Och vid det laget var nog dagen slut.

Och idag då, Söndag var det även dags för lite välgörenhet med Franska-burden.  Vi dorg ju upp på en guidad tur vilket innebar; Hollywood sign, hollywood Blvd, Beverly hills, Rodeo Dr, Santa Monica Beach och Venice Beach. Detta kan man väl säga att är standad turen uppe i LA men gud så mycket man hinner se!

Väckarklockan ringde klockan 7 idag så då var det bara att kliva upp och göra sig iordning. Men gjorde jag det? Nej ingen risk, skulle plocka upp henne klockan 8 och 07:40 kliver jag IN i duschen så vi blev lite sena iväg. Ni förstår jag har fått en ful vana att ligga och dra mig så länge jag kan. Vaknar knappt om det ringer längre när jag väl sommnat. Men vad håller jag på mig, om jag ska hinna skriva allt kan jag ju inte hålla på att tjata om detta.

Jag och Franskan hämtade upp Sofia i Tustin och där svängde vi in på Starbucks och köpte kaffe och snubbarna där inne kom ihåg oss från sist vi var där och det var i September någon gång... Lite creepy. Han sa lixom "Åå, hello Swedich girls" ??!! Så vi greppade vår kaffe och drog på en gång vidare mot LA.

Första stoppet var Hollywood sign och när Franskan får se den första gången så säger hon; Jag börjar nästan gråta. Då säger Sofia; Nej snälla gör inte de.. Så bra är vi inte..  Haha.. Där gjorde vi de tappra försöken att få ett krot när vi alla tre hoppade men det gick inte så bra. Och vi hade så himla kul där uppe så jag blev så där akutkissnödig så jaa, nöden har ingen lag, så svar ja, jag kissade under Hollywood skylten : ) haha. Det filmades också där uppe en del så ev kommer det upp något töntigt vidioklipp någon gång framöver.

   

Passde även på att utföra lite yoga, bla chair pose och warrior two. Ser det inte proffsigt ut?

Sen ner för backen och in på Hollywood blv (walk of fame) och vi hade turen att hitta en grymt bra parkering, Faktiskt precis utanför oss låg Ingrid Bergman (en stjärna). Vi gick en sväng och kollade på allt stjärnor och alla männsikor. Det är SÅÅ himla kul att göra det i Hollywood för alla ser olika ut verkligen alla. I Sverige har ju alla samma kläder och skor, så himla trökigt juu. Jag blev bla stoppad av Zorro och han ville ta kort med mig. Men han sa inte att det kostade pengar så han fick ett äpple av mig. :D Det gick faktiskt runt alla möjliga sådana filmfigurer; spindelmannen, star wars, pirates of the caribbean, hulken mm. Hur många som hellst!

När vi sett chinese theater och Michael Jacksons stjära så kände vi oss nöjda och drog vidare mot Beverly hills och Rodeo Dr Haha, påvägen dit så ser jag en man med hela Jesus familjen på instrumentbrädan så jag säger " Hey, that man have Maria and Jesus and the other dude... What is his name? The Jesus and Maria dude" Och innan jag hinner säga mer kommer jag på att den Franska tjejen är super religös. Så jag bara sitter tyst en kort stund tills Lady Gaga räddar mig på radion.

      

Och Beverly hills och Rodeo Dr körde vi bara igenom, finns inte så mycket att se där... Kändiskar om man har tur men då ska man sätta sig på ett cafe hela dagen och bara kika efter dem. Eller om man har lite extra pengar över kan man ju shoppa där också. Så vi drog snabbt vidare till Santa Monica Pier och gick ut på piren efter att vi käkat på en sportbar med dresscode, det var säkert 8 punkter men saker man inte fick ha på sig!



Sen så var det hemmåt som gällde eller vi drog förbi Venice Beach men där tog ja inga bilder. Orkar inte berätta så mycket mer nu, klockan rinner iväg måste sova!

Hoppas ni gillade hästläsningen!

"Muskler är som vin, de blir bättre med åren"

Puss





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0