Onsdagar gillar vi...2/12

Haha, idag när vi gick från bibloteket (laibrörri, viktigt uttal där.. säger man inte rätt låter man som en mexare) så stannade Ella och när jag vände mig om så stod hon där och nästan grät.
- Men Ella lilla, var är det?
- Jag blir så orolig att du ska åka tillbaka till Sverige.
- Men gumman det ska jag inte göra på jättelänge. 
- Du får aldrig åka hem, jag vill inte ha någon annan nanny. 

Snacka om att man får dåligt samvete! Åå, blir nästan lite ledsen i ögan när man inser att mina tjejor kanske ska bli någons annans tjejor. Nej, usch så här får vi inte sitta och tänka. 

Idag så hade vi den efterlängtade playdaten men Sofia och c.o, det gick väl bara. Fast vi har ju haft bättre, banen sprang ut och "störde" oss i vårt fina snack hela tiden så det blev svårt att äta våra chips och dipp. Haha, tjockis?? Svar JAAA! : D HAHA.... men ni kan inte fatta vilken god dipp Melissa har gjort nu. Och chipsen är grova! Som om detta skulle vara en ursäkt för att unna sig något gått mitt i veckan. 

Har ni någon gång hört uttrycket "På måndag börjar jag mitt nya liv"? Tror vi gör om start på om start ca 52 gången om året. Varför är man sådan? Det är nog människans rutin, samma sak som att borsta tänderna varje dag. 

Idag fick jag också den tråkiga nyheten att pepparkaksdegen ev är slut på IKEA. What? Vad ska jag då ta mig till, ska jag göra egen deg? Är inte detta väldigt jobbigt! En sak till då, här har de ju inte våra mått som dl utan cups.. Hur bakar man då? Hur mycket är en cup? Är det ca 2 dl eller? Och hur mycket är ett pund? 500 g... Man blir aldrig smart nog. 

Nu är det bara 20 dagar kvar tills min älskade syster kommer hem. 
16 dagar kavr tills sofia åker hem coh firar jul
29 dagar kvar tills 2010
Och 83 dagar kvar tills jag fyller 21.. Gud va kul! Det är ju som att fylla arton i Sverige.

Ella-Bella!

God natt hoppas ni har det bra hemma i kylan.. Tror vi skulle få runt 25 imorgn! Gud, höll på att glöma... det är 7 dagar kvar till min namnsdag = cupcakes..

Puss
 


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Mejlar recept på pepparkaksdeg till dig...

Jag fuskade och köpte färdiga pepparkakor på IKEA



kram

2009-12-03 @ 11:25:26
Postat av: jennie

lyllo dig här är det -7, is kalt och ingen snö :(

2009-12-03 @ 13:49:17
Postat av: Matilda

Idag snöa det för första gång, skönt att du har det gött i värmen i alla fall :)

2009-12-03 @ 18:30:47
Postat av: lára

ehm malin är det där verkligen lämpliga leksaker för ella?

2009-12-03 @ 23:40:04
URL: http://laue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0