Palmsprings imorgon...25/12

Hejhopp... Så var det dags för ett blogg inlägg igen, fattar inte att jag snart gjort det i ett halvår. Asså här borta i OC, Amerikat. Sinnes! Hur många var det som gick till kyrkan idag då? Julottan är väl klockan 6? Som jag av erfarenhet vet att det betyder sitta och sova i kyrkbänken. Haha.. Är det bara familjen Jelk eller?

Idag så öppnade vi julklappar, eller vi tittade mest på när Ella och Tessa gjorde det och jag säger då det fy va julklappar de fick. Man hade det bra när man var liten. Och tjejerna gillade mina klappar och de från stina och min familj. Men en klapp till Melissa och Christian kunde jag inte hitta, inget verkligen inget. Så jag tog ett papper och skrev "Free babysitting a hole weekend, enjoy" och det var uppskattat kan ja lova. Melissa belv jätteglad, "the best gift ever" Så det blev ju ganska bra ändå och Dalahästen som Stina hade med sig fick hedersplatsen ovanför kaminen.

Efter klapparna så var det dags för frukost och det var så gott så gott, bagel med cream cheese (philadelphia) och lax med rödlök och kapris. Tydligen en typiskt Judisk frukost. Men oj så gott, jag hade även soltorkadetomater på. Drack eller smakade eggnoll också.. det var så där. För sött för min smak, lite mer som en kaffedrink. Man kunde faktiskt blanda den med brandy. Sofia var det de man hade på den där puddingen vi hade i luxemburg en jul?

Annars så hade det inte hänt så mycket, detta är en stor STOR slappar dag här i Amerika. Allt är stängt och alla umgås och tittar på film så varför inte hålla oss till traditionerna? Stina och jag har plöjt igenom 3 filmer idag; A walk to remember, The blind side och my best friends girl, den sistnämnda var kass! Inget att se men de andra två, jajemän kika på dem. Och nu är klockan snart 10 pm och vi känner oss som två uppsvällda sälar men det är ju så det ska vara nu när det är jul och allt. Efter nyårsskiftet blir det andra bullar : ) Motivation, appropå detta, jag hittade en jättebra sida där man kan skicka sig egna påminelser till sin mail. www.Hassleme.co.uk

     

Bilder iaf, vi tog ju inga nya fotton idag då vi får pröva med ett bildspecial imorgon:) Puss


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Hoppas att ni får en bra "break" i Palm Springs.

Japp, det var Brandy som vi hade på puddingen. Vi har inte ätit våran pudding ännu, kanske lagar till den i kväll.



Kram

2009-12-26 @ 11:02:23
Postat av: Storasyster

Är små stolar som hänger i granen?

2009-12-26 @ 11:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0