Pulled over by a cop...20/12

Vilken helg asså och ni kan ju inte gissa vart jag har hållit hus? :) Haha, när jag inte hänger med Sofia är det San Diego istället vilket det också blev denna helg eftersom Sofia dissade julen är i USA och soliga Kalfornien för att fira den hemma med sin familj i det snöiga Sverige. Försåtr henne också eftersom hon gillar att fria jul att hon vill göra det med sin familj. Jag däremot tycket att det är lite överskattat, tycker julafton kan vara mysig i sig men det stora MEN:ET allt stress och alla dessa pengar man gör av med, nää då tycker jag det är roligare om man kan göra saker ihop istället för att köpa en massa klappar som man kanske inte äns vill ha!

Men iaf jag körde ju Sofia till LA´s flygplats (LAX) i fredags efterjobbet som gick himla bra i fredags eller förutom Tessas incidenter i parken. Vi var inte helt enes där ett tag om att man inte fick slåss och vuxen och klok som man ju själv är så var det bara för min älskade lilla Tessa att hålla med mig och lyssna på Malin.

När jag kom hem sen på fredag kvällen så gick jag in till familjen och åt lite mat och kikade på lite hotell till San Francisco utan vidare resultat så ska göra detta i mitten av nästa vecka igen så får vi se. Så istället packade jag ner min tandborste och åkte till San Diego. Först LA sen San Diego i massa trafik, jag var faktiskt ganska trött men det gick bra. Satt och åt russin och sjöng med till radion så tillslut kom jag fram till Johan.

På lördagen träffade jag Lara, hon kom och plockade upp mig och Jannike så drog vi till Starbucks för en kaffe och lite härligt lördags snack i den 30 gradiga värmen som San Diego bjöd på, härligt! Det kändes lite overkligt att här satt vi och göttade oss med brillor i solen medans ni där hemma traskar runt i nästan 30 minus. Ville verkligen inte byta med er. När det sendan var färdigt snackat eller rättare sagt kaffen var slut så drog vil till Boomers, som en miniatyr nöjespark för BARN, där vi mötte upp Julia (tjejen från Motala, platen). Så klart köpte vi oss ett var sitt åkband och körde. Och dumma som vi var började vi med den blötaste "attraktionen" av de alla. Det var som små båtar som man åkte runt i och i den var utrustad med en inbyggd vattenspruta. Sen var det bara att köra och jag säger då det, som barn på nytt! Haha, vi hade så sjukt kul i den där lilla basängen och pissblöta var vi efter man jag lova! Och för att vi skulle torka lite så tog vi några varv på en gokartbanan. 



På kvällen var jag  naturligtvis med Johan och vi drog på drive in Bio och det var jättemysigt, måste jag rekommendera. Då parkerade man bilen med framhjulen som på ett litet gubb och så ställde man in radion så att man hörde filmen i bilen. Jag var först lite skeptiskt till det, kvaliten osv men det var superbra. Vi såg filmen Avatar som bara var datagjord, väldigt bra datagjord. Inte för att denna typen av filmer lockar mig med denna var faktiskt bra. Den handlar om en förlamad marinsoldat som får chansen att ta över en Avatar (en människa som bor på planeten Pandora) genom att hans hjärna kopplas ihop men en Avatar kropp. Så pendlar han fårn att vara riktig människa och Avatar. För att få mer information av Avatar stammen om en helmig mineral som finns på Pandora. Men han blir kär i en avatar och får stora problem...Svårt att förklara den men gillar man Star wars så gillar man garanterat denna!

 

Idag så åt jag frukost på Dennys, jag var först lite skeptisk eftersom jag verkligen lär tänka på allt jag stoppar i mig men det visade sig att de hade några bra saker där, som tex äggvitor, frukt gröt och kyckling korv. Men jag inget INGET slår Zinc eller joo faktiskt en färsk fralla med gustavskorv på, mums! När vi slängt i oss frukosten var det bara att be ge sig mot Mission Viejo där jag skulle på au pair möte. Vi gick på Ballet!!?? Nötknäckan, det var inte något jag kan rekomendera jag somnade faktiskt trotts att jag mådde skit. Bara en massa balletdans och killar i trikåer som skar in i rumpan på dem. Såg inte så skönt ut och sedan en massa klassisk musik, high five! De var ju naturligtvis jätteduktiga och så men 3 timmar...

Varför mådde jag skit då? Jo, jag har ju förklarat för er hur enorma alla College är här så att hitta en teater salong mitt i det där du någon stans så jag körde runt runt och runt där i Mission Viejo så tillslut bestämde jag migh för att ringa Svenja och fråga vart dem höll hus medans jag körde. Så jag fick mina vägbeskrivningar och la på telefonen men sen när jag gjort det så ser jag att jag har en polis bakom mig med blålyserna på. Så jag tänkte inte så mycket utan jag svängde av vägen och tänkte stanna på en sidoväg men så kom tutorna på också. Så då stod jag på bormsen och slog av bilen.

Polisen kom fram till mig och sa att jag absolut inte får prata i telefon medans jag kör bil och så bad han om körkort och om något papper på försökringar osv om bilen. Vilket papper? Jag var verkligen helt förstörd nu blev jag stoppad och jag var redan 30 minuter sen till den jävla balleten. Man jag kikade i handskfaket och hittade det, tur! Så gick han iväg och satte sig i bilen och då började jag stört GRÅTA, kunde inte så stopp på det! Men han va världens snällaste polis så han sa att han inte tänkte ge mig någon ticket men att jag måste skaffa mig en handsfree och så önskade han mig god jul.
Jag blev så rädd så när jag åkte hem därifårn så körde jag sakta kan ja lova! Ojoj... nu har man varit med om det också. Men när jag kom hem så frågade Melissa om jag var bakfull för att jag såg så sliten ut men så förklarade jag för henne och då fick hon roligt.

Ja just de vet ni mer då, när ja kommer in till de så kommer Ella springade med en hink med lego. En sådan som jag köpte till henne i julklapp. Suck, jag har verkligen jättesvårt för julklappar och sånt så detta var ju som en käftsmäll men men får väl åka tillbaka till Taget och byta den! Nu ska jag vila en stund...

IMORGON KOMMER STINA HIT<3 AWESOME, LÄNGTAR....

Puss




Kommentarer
Postat av: Matiilda

Ja gud vilken helg, verkligen händelse rik. :) Hoppas Stina kommer fram hel, :P Nu ska jag slå in lite julklappar med mamma och dricka glögg, hoppas vi hörs på Skype. Merry Christmas, :)

2009-12-22 @ 20:14:41
Postat av: Marlene

HAHA, MEN MALIN! Du kan då lyckas med allt du :D

2009-12-22 @ 22:16:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0