Semester

Nu var det en vecka sen jag bloggade sist har tyvärr inte kunnat göra det eftersom jag varit på semester med min syster. Dock bara i Sverige, fask det var inte så bara heller. Första stoppet vi gjorde var på Gkås(Ullared) eftersom Stina inte varit där förut och där var det lätt att göra av med pengar. Tråkigt nog fanns det nästan inga kläder, men vi köpte andra saker istället som kan vara bra att ha.

Andra stoppet, då träffade vi den urgulliga familjen Grimbeck som är svår att inte tycka om. Synd att jag inte träffar de så ofta, typ en gång per år eller rättare sagt vart annat år. Har tänkt på det lite.. fast man inte träffas så ofta känns det ändå som man träffades igår.
Och Varje gång man befinner sig på Sannavägen så får man alltid prova något nytt som jag aldrig smkat förut. Och det konstiga är att det jämt är gott. Så vid denna visit provade jag Chi latte, mums säger jag. Kronärtskocka, vildsvin, drömsill. Drömsillen var supergod, den tycker jag absolut att ni ska prova om ni får chansen.

Tredje stoppet och även målet på resan,  Sjöbo (Skåne) en liten stad by där vår kompis Matilda bor. Vi hade trevligt, shoppade åt glass och tävlade. Jaa, jag tävlade triathlon igen och jag tyckte det gick sämre denna gång men men. 

Stina och Jag hade iaf en jättetrevlig resa. totalt 120 mil blev det och nu längtar jag tills våra kort från engångskameran blir framkallade.

Nu har jag även bestämt mig för att ta med mig min cykel till USA, måste bara ringa resebyrån som bokat min biljett och checka läget om det är okej vill säga.
Och just nu sitter jag med alla visa papper som ska fyllas i och det är inte så lätt det, men det är viktigt att det blir bra annars kan man bli nekad att få ett visa. (Mötet med ambasaden i Sthlm är nu på fredag) Ni ska förresten veta vilken resfeber jag börjar få, det är så sjukt mycket jag måste fixa. Har egentligen inte tid att jobba men vad gör man inte för sina travliga arbetskamrater<3

Hörs imorgon, nu ska jag sova.



Vi sitter på en pizzeria och jag tittar på skinkan som ligger på pizzan och säger: 
"förr hade jag bara ost och tomat på mina skikor ! " 
Då menade jag pizzor egentligen, tänk så fel det kan bli.  ^^, haha


Kommentarer
Postat av: johanna grimbeck

ååh ni är så söta!

hoppas du får det bra där borta nu gumman.

vi tänker på dig/er!

KRAM <3

2009-07-26 @ 17:10:50
URL: http://johannanataliegrimbeck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0