Awesome...30/11

Idag fyller Marlene år, hela 20... och de fick man inte vara med och fira, lite trök. Men de tar vi igen sen...

Och detta är ju fruktansvärt dåligt av mig, har inte uppdaterat på länge nu. Så jag har en hel del att skriva nu fast jag är sååå trött, men detta var väl inget nytt så Malin kom med något nytt! Och det ska jag, thanksgiving middag, gud va man åt asså och gott var det. Helt sinnes men en del saker var lie för söta för min smak, mer som dessert aktigt. Det vi åt var majs, potatismos, tranbärssås, sallad, typ någon rosa sörja som smakade som mimosasallad, stuffing - det var en röra av lite allt möjligt och va var det mer då? Jo,det fannas massor men vi får ju inte glömma kalkonen.

Under middagen hade jag jättetrevligt, träffade alla släktingar till Melissa. Och hennes bror var ju där och han är ju för rolig ibland... Efter att alla trykt i sig mängder va mat chillade vi lite och tog de lungt och vid detta laget ville jag bara lägga mig ner och ta en nap. Blev så sömning efter all mat. Sen så dukades efterrätten fram och då fanns det 3 olika pajer att välja mellan så det blev ju gansak myckert paj i slutändan på min tallrik. Äppel, Banan och puma, och de var helt fantastiska.. Smaken på pumikngpajen var god men konsistensen var lite läskig. Och banan-pajen då, awesome.. Den var som gjord för mig! Melissa kallar ju mig för bananaholic...

Sen så spelade vi alla sällskapsspel, ett charad spel och det är ju alltid kul. Och efter det så hände det inte så mycket mer än att jag åkte hem och sov.

På Fredagen så passade jag tjejorna en liten stund och vi hade en jättebra dag tillsammans. Hoppas vi får en grym dag imorgon med. Vi gick ner till stranden för att mata fåglarna och då kom det också fiskmåsar, american size och ni som känner mig vet ju hur mycket jag hatar måsar. Så jag slängde brödet och började springa men de jäkla fågelmåsarna ville ju inte ha brödet nej utan de flög efter mig och ville döda mig. Usch de var läskigt... och sen klätrade vi lite på ett par klippor som tjejorna inte alls ville gå ifrån.

När jag slutade vid lunch drog vi alla och åt innan jag drog ner till San Diego där jag har spenderat helgen min. När jag kom dit så åkte jag hem till Lara och språkade lite (pratade för er som inte förstår) och det är alltid lika trevligt sen så drog jag hem till min Pilot-vän. Vi åkte till en shopping mall för att kika lite innan vi körde hans polare in till downtown. Och där tog väl fredagen slut.

Lördag morse så regnade det och det var superkallt kändes precis som hemma i Sverige. Och regnet höll i sig hela dagen. Men här uppe i corona del mar hade det tydligen inte regat : D haha... Fast jag tyckte att det var ganska skönt med lite regn fast gud va hala vägarna blir. Det var faktiskt en trafikolycka med 6 bilar inblandade. Fatta 6 bilar helt kvaddade, då är det halt.

Men något som var så sjukt galet var att när jag kom hem till Lara och sitter i köket så kommer en tjej in som gått på samma gymnasium som mig, Platen <3 gaaa.. Hon hade tydligen gått i samma klass som Hannah panna johansson ett tag. Så hon visste vem jag var! Världen är ju inte så stor trots allt.. Men jag träffade inte bara henne utan två anra tjejer som vi alla drog till en shoppingamall en liten stund innan jag åkte tillbaka till min vänn där vi kikade på en film. Vädret var ju så passande!

På kvällen så vart det vin och middag hemma hos Lara, vi var faktiskt en hel del där så det var trevligt. Som avslutades med ett dopp i en varm yakutsi utomhus.. Himla gött, hårt liv man lever. Idag då, snacka om seg dag.. har inte orkat göra något.. Åt, drack kaffe men Lara sen så hann jag inte så mcyket mer i San Diego.. Ville åka hem medans det var ljust ute och för att jag skulle träffa Sofia... Men hon var inte så kul idag, men det var för att hon inte mådde nå bra och var trött. Och sånna dagar har man ju ibland, jag kände mig också jätteseg. Jag blev ju ybertrött när jag körde hem från San Diego så för att hålla mig vaken tog jag en penna som jag börjde att trumma mot ratten!

Thats all for to night, eller just de.. Första advent idag, det börjar dra ihop sig!

Natti, Puss

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej!

Jag blir så glad när jag läser din blogg och ser att du har det bra, du verkar ha det toppen ett händelserikt liv att ta med dej i livet.Här hemma har vi varit på julskyltning i 4 garder plus och dugg regn inge vidar julstämmning men det är fint med alla ljus som kommer upp i alla fönster.

Massor med kramar

Mamma och Pappa

2009-11-30 @ 08:25:58
Postat av: Moster ulle

Halloy !

det är skönt att höra att du slipper svälta där borta.Du kan väll prova att mata måsarna med din speciallite SPRIT BRÖD,



tusen kramar från moster med familj +Marie och Jonathan

2009-11-30 @ 17:57:12
Postat av: lára

ahhh malin det är awesome att du kommer till san diego och dricker kaffe och språkar med mig day in and day out. snart kommer jag till dig :)

2009-12-01 @ 09:33:09
URL: http://laue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0