Knotts berry farm... 15/11 kl 21:00

Har ni haft en bra helg? Det hade jag... Fick besök från San Diego så vi åkte till en nöjespark Knotts Betty Farm, där de också gör sylt. Hörs ju på namnet. Iaf det var riktigt skoj, riktigt mycket folk så till första Åkattraktionen sotod vi i kö i cirka 1,15 min. Helt insane, men kul var det iaf de 50 sekunderna som man ungefär åkte. Den vi åkte hette Ghost ride och var i samma stuk som balder på Lisseberg. Den var den läskigaste jag åkte denna dag, usch.. Den började med ett dropp på 108 foot, som var skapligt brant snarare sagt läskigt brant.

Efter det så strosade vi runt och lugnade magen lite, man var ju lite så där skakis. Är jag en vekling? Nja, men den var i trä så det knakade och hade sig hela tiden. Sen fortsatte vi till nästa åktur, detta var en så kallad Riptide, där allting snurrade... Magen blev ju sådär efter denna med lite skais var man.. Jag är ingen chiken de vanar för sina "rides". De är dynanmic and thrilling, parken är typ känd för det. Och vi åkte bara de som hade skala 5 Aggressive Thrill Attrection, men det är ju så det ska va.

Sista åkturen och tredje, ja man hann inte med mer på 5 timmar pga de L Å N G A köerna, blev iaf Silver Bullet. Då hänger fötterna fria och man åker som i en skruv. Ångrar att jag inte köpte vidioklippet på mig och Johan när vi åkte den. Måste ha sett kul ut, haha... Men jag lägger upp ett annat klipp iaf, säg till om det pirrar lite i din mage när du ser det? Denna tyckte iaf jag att var den roligaste. Men som sagt det fanns en hel del galna åkturer, lägger upp lite bilder.



När vi kände oss färdiga åkte vi hemmåt och åt på Cheescake factory eftersom min vänn inte hade varit där förut. Och det var lyckat och när vi satt där kom vi ju på att vi hade namnsdag samtidigt.. Fränt! Sen såg vi Änglar och Demoner, jag tyckte den faktiskt var riktigt bra. Den tycker jag att ni ska se om ni får chansen, ett tips.

Idag så har jag typ inte gjort så mycket, legat i sängen och degat men sånna dagar får man också ha iblad. Och ni kan ju inte gissa vad jag fördrevtiden med? : ) Haha, jag behöver inte säga det... Nu på kvällen hade jag en trevlig middag med familjen, barnen hade lite myror i rumpan men det hör väl till när man är barn. Fast leka med maten ska man inte göra! Aja baja! Hepp, imorgon blir det boot camp... Skönt att röra på sig.

     

Så där lite bilder, är du nöjd nu Stina? : )

Joo, och bild på mina solbrillor kommer senare.

Puss


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Verkligen inget för mig... vikingaskeppet på grönan är läskigt så det räcker och blir över!



Kram

2009-11-16 @ 09:46:56
Postat av: Lillasyster

Nja bara ganska bra. ingen på dig och din vän ju!

det var lite tråkiga bilder men filmen var kul:)

Det är ju kul att någon kan roa sig:)

Puss och kram

2009-11-16 @ 20:04:51
Postat av: Tilda Pilda

Hej du! Bra du har haft en bra helg! Jag vet redan att dina brills är grymt snygga, :) Vi lever här hemma, för tillfället har jag ont i halsen så ingen träning. Jag och Stina roa oss i alla fall med lite äggkastning under matlagningen. :) Pussen <3

2009-11-16 @ 20:53:05
Postat av: lára

INSANE det vill jag åka haha kan tänka mig att det var kul och att det pirrade en hel del :P

2009-11-16 @ 22:00:13
URL: http://laue.blogg.se/
Postat av: marleeene

Omfg! Att du åkte den där! :D (JAG HAR SETT MALLANS BRILLOR!! (Y) ) Take care :)

2009-11-16 @ 22:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0