Om jag såg ut som en tvåbarns mamma innan vad ser jag inte ut som nu då... 9/11 kl 21:45

Usch, vad dålig jag varit på att uppdatera under helgen men jag har haft så fullt upp, har jobbat och varit i LA och Hollywood...Twice faktiskt! Just nu sitter jag i soffan inne hos M och C i väntan på att de ska komma hem från Hawaii. Flickorna sover äntligen efter sina om och men, Ella har ju sin tendens att börja fråga en så där 100 frågor som hon bara måste ha svar på. Hon är verkligen nyfiken i att lära sig nu saker vilket är bra för hennes lärande. 

Ska försöka att återberätta hur min helg varit.... och joo jag glömde ju att säga för i fredags när Ella och jag gick hem från parken och stod och väntade på att få gå över gatan så kom det en cyklist. Och det var inte vilken cyklist som hellst... Det var Lance Armstrong, jag tappade nästan hakan... Kul kul, och snabbt cyklade han kan ja lova. Så nu har jag en till kändis att lägga till på listan. 

På natten till lördag fick jag besök av Sofia och hennes två kompisar Mia och Malin (de hade med sig gott och blandat till mig, lööv it). De dök upp vid 3 tiden på natten så vi sa inte så mycket utan gick direkt och la oss och jag hann ju inte mer än att blunda så ringde klockan. Eftersom M och C skulle ta det tidiga flyget till Hawaii så var jag tvungen att börja vid sex tiden på morgonen. Så när de åkt så la jag mig på soffan för att "vila" lite och rätt som det var stod Ella där och skrattade. Hon tyckte att det var kul att se mig ligga och sova på soffan. 
Denna morgon gjorde jag även en brak frukost, det blev våfflor, ägg, frukt mm... Inte för att flickorna äter så mycket men jag till frukost... jag kan ju nästan äta en hel ko. 

Vid 12 tiden på lördagen kom flickornas mormor och tog hand om flickorna. Hon hade flickorna ett helt dygn faktiskt så jag kunde då följa med Örebro-tjejorna till LA och Hollywood. Vi tog en tripp upp till Hollywood sign, det var lite kul för nu har jag sett den på nära håll också. (Bilder kommer imorgon) Sedan drog vi downtown och kikade från bilen på walk of fame... Vi hade ingen lust och ork att gå ut och traska eftersom det var en lång dag för de igår. Så vi beslöt oss för att dra till Rodeo Dr i Beverly hills eftersom det är något man också ska se när man är i LA, kändis spaning. Där parkerade vi faktiskt Sofias lilla fina subaru mellan två flotta bilar och gick in på starbucks och köpte kaffe to go och tog en walk. 

Gudars vad jag babblar på...

När vi kom hem så tog jag och Sofia, Mia och Malin till det berömda Cheescake factory och de verkligen älskade det stället. Som många andra! Sen hände det inte så mycket mer denna dag faktiskt. 

På söndagden var det tänkt att vi skulle åka på någon rolig loppmarknad i LA men vi hittade aldrig stället trots att vi hade Sofias fin fina GPS. Vi ändrade planerna och åkte till fashion district och det känndes som om vi hade kommit till Thailand, det var stond och folk överallt som ropade. Och vi trodde verkligen att vi skulle bli skjutna av en kvinan där för hon försökte sälja en paljettkläning till oss för 30 dollar så vi sa 15 till henne och då blev hon helt galen och typ skrek i hela sin butik och levde rövare. Vi stack fortare än kivickt därifårn asgarvades! Haha... 

Vid 3 tiden så började jag jobba igen med mina favorit tjejer... Vi gick till parken och skojjade som vanligt innan vi gjorde kväller och gick hem för att laga mat, spagetti och köttfärssås fick det bli. Sen efter middagen så hände det inte så mycket mer, de badade och sen så sov de. Så då gick också jag och la mig, men jag kunde inte sova för på golvet brevid sängen så låg hundarna och snarkade. Och de lyssnade ju inte så himla bra på mig när jag sa åt de att vara tysta så jag bärde ut deras kuddar i hallen så att jag inte hörde de något mer. Och efter det kunde jag sova : ) En stund för sedan kom Tessa in till mig och ville sova med mig... Sedan dröjde det faktiskt inte en lång stund innan Ella också låg där med oss. Alla tre flickorna i en säng, mysigt var det men jag hade lite svårare att sova då. Jag var ju livrädd att jag skulle rulla på de och ligga på de så att de skulle bli platta och få ont. 

Idag har det annars varit en helt vanlig måndag, ballet och lek. Fast jag fick faktikt en pause idag när M kusin kom och hade flickorna en stund. Då kunde jag vila en stund och kika lite på Lost.. Joo och apropå det så fick jag faktiskt ett sms av Christian som satt på någon resturang/bar och hade det trevligt. Då han märkte att deras bordsgrannar bervid dem var två skådespelar i Lost, Richard som spelas av Nestor Carboll och Desmond Hume som spelas av Henry Ian Cusick. Kanske inte säger er så mycket men Desmond var ju killen som de hittade när de fick upp hatchen, lite långhårig? Aja, jag tycker iaf att detta är supercoot och Melissa tog en bild med de så det kommer också upp här. De var tydligen där för de håller på med inspelning av mer avsnitt. Och Christan sa att deras Nanny älskade Lost. Haha.

God natt Californien och godmorgon Europa!

Puss

Kommentarer
Postat av: lillasyster

hej hopp.

Du lever och det är skönt att veta.

Oj gud va coolt,

Hoppas vi hörs på skype snart.

Kan du tänka dig vi ses faktiskt ganska snart?!:)

Det kan knappt jag.

Tusen kramar

2009-11-10 @ 13:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0