Thanksgiving... 25/11

Imorgon är det dags för att uppleva lite Amerikansk kultur....thanksgiving och detta ser jag fram emot. Människorna här i omrädet har förklarat för mig att det är ungefär som julafton fast utan julklappar, tydligen samma mat. Fast man äter sjukt mycket denna speciella dag för att fira hur Indianerna hjälpte Pilgrimerna, typ. Jag är inte så insatt fast kanske borde jag vara det? Om inte annat får jag nog lära mig en hel del imorgon... Det kallas även för tacksägelsefest till guds ära, alltså väldigt religös högtid. Högtid, heter det så?
Det jag mäst ser fram emot är att få smaka på en äkta pumkinpaj, har hört olika åsikter om den så det ska bli spännande.

Annars idag så har det varit en bra dag, flickorna har varit gulliga hela dagen... De har varit jätteduktiga med det magiska ordet... Vet ni vad jag menar? Please/snäll... Så de fick de mycket cred för. Sen var det ju onsdag och det innebar playdate med Sofia och c.o. så denna dag gick rellativt snabbt.

Imorgon blir det träning sen jobb 2 timmar sen kalas typ... och på fredag har jag planerat att dra ner till San Diego... Saknar ju folket där nere! Och stanna där hela helgen...

Och nu på kvällen har jag kikat på en massa collage kurser som jag ev ska ta men jag behöver lite råd, så Sofia... Tror du att du kan vara inne på skype imorgn vid 16:00 sv tid? Fundera på att läsa bussnies eller economics... men det kanske blir för mycket? Hmm, faktiskt ingen anning men det känns som att jag vill välja något jag kan ha nytta för när jag ska tillbaka till Sverige och plugga... Usch, jag vet inte vad jag vill jobba med när jag blir STOR, svårt beslut det där. Tänk så väljer man något att plugga och sen när kursen är slut så kom man på att nej gud detta var helt fel för mig! Vad gör man då? Läser fyra nya år eller?

Hoppas ni har det bra! Joo och en sak till de har en dag är i costa messa (nu på söndag) för alla svenskar som bor här (för det finns en del) de går luciatåg och äter semlor och ja du läste rätt SEMLOR.. Så här års! Borde det inte vara lussekatter?

Natti, P


Kommentarer
Postat av: Marlene

Känner igen mig i din pluggångest, det är ju hur svårt som helst! Eller iof, man kan ju alltid byta om man påbörjat något och känner att det inte helt rätt (kolla bara på Carro, hon har bytt för tredje gången nu :D ).



Hoppas verkligen du ställer upp i luciatåget ;) Sköt om dig, KRAM!

2009-11-27 @ 00:05:06
Postat av: Storasyster

Hej!



Ledsen men jag var inte hemma igår när det var Skype tid. Tror att både business och economics kan vara ett bra val. Det är ju kurser som man kan ha nytta av vad man än gör i livet. Kan även komma till pass om man startat egen rörmokarfirma ;-)



Kram

2009-11-27 @ 08:03:25
Postat av: Lillasyster

Hej. du får inte glömma att skriva nu. måste ju få veta hur det var igår. hur var pumkinpajen?



Kram

2009-11-27 @ 18:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0