Helgen har varit Kanon... 26/10 kl 20:15

Ett litet glapp i bloggandet men det kommer strax att vara sig likt... 
 
I fredags som sagt jobbade jag från 12 -  9 och det gick jättebra.. Vi bakade cookies som blev supermega goda. Sen lekte vi massor och hade en massa skoj. Tessa tog aldrig någon nap denna dag så hon somnade supersnabbt.

Igår (lör) så hade jag besök av en kompis, mycket trevligt.. Vi åt frukost (på Zinc) och sen så visade jag honom runt i Corona del mar. Vi tog golfbilen runt på alla dessa ställen man ska se när man är här. Så vi åkte ner på Balboa island och tog färjan över och gick  lite på beachen. Vi hann även med en titt på vår beach, den som ligger 2 min bort. När vi tittat klart på det mesta så skulle vi åka och köpa glass, men jag kom på mig själv att vi åkte fel så jag skulle backa och "pang" jag såg inte den där skrothögen bakom golfbilen så ja golfbilen fick sig en lite smäll. Den fick en spricka i plastcarossen så jag har lite att fixa nu. Känner mig så otroligt dum, att ha sönder ens annans saker är nog det värsta jag vet. Plus att min vän satt brevid, inte lite pinsamt. Herregud! Han tyckte iaf att det var kul, haha.

Sen när min vän åkte så kom Sofia hit och vi drog till en mall och kikade lite. Jag shoppade loss på Victoria seacret, blandannar två supersköna tröjjor (Som jag förövrigt har bott i denna helg). Vi gick även in på urban outfitters, och där kommer man aldrig ut tomhänt.. Jag fick med mig en jättesöt topp som jag är supernöjd med. När vi kände oss klara så åkte vi till Greek town och käkade, mums. Det är nog mitt nya favoritställe. Och det bästa med allt är att yoghurtland ligger väg i väg så vi tog ju en sådan med.

Sofias och min Lördagkväll tog väl gansak snabbt slut efter att vi ätit, vi drog hem till mig och försökte hitta en bra film att titta på och efter 3:dje försöket så hittade vi en som var någorlunda. Den hette "The mall cop", handlade om en säkerhetsvakt på ett stort shoppingcentrum som räddar hela centrumet från att bli rånat. Låter väl kanske inte så kul,  men den hade sina stunder.

Söndag, jag vaknar alltid före Sofia så jag började att läsa min nya bok, Twilight, har naturligtvis sett filmen men kände att jag ska läsa den. Sen efter en stud så ringer Melissa och säger att det finns pumking pancakes och det säger man ju inte nej till så jag sprang över och hämtade de. Passade öven på i denna veva att berätta om min lilla olycka. Känns bra att ha berättat men det känns som det jämt är jag som har sånn otur. Asså den enda jäkla bilen på hela gatan! Är inte detta väldigt typiskt mig??..

Nästa helg är det ju Halloween så jag och Sofia gjorde ett försök att hitta någon kostym till oss men jag hittade ingen som jag gillade. Så  jag vet inte riktigt vad jag ska vara så jag klär nog bara ut mig till någon 80-tals tjej. Tokiga kläder stort hår och massa smink, ganska enkelt. Eller har du någon annan idée?

Men när jag inte hittade någon kostym drog vi till donutshoppen och köpte donuts. Det var så himla gott men nu när jag sitter här och skriver min blogg och verkligen inser vad jag ätit denna helg så mår jag ju mindre bra. Ojoj, lätt över 10 000 kalorier. Haha, men man får faktiskt götta sig ibland... Men nu ska jag allt spara mig tills Sofias kompisar kommer hit från Sverige. De ska ta med sig godis från Sverige till mig, snällt va?

Och vet ni mer då? Jag har varit på min första pumkingcarving idag. Följde med Sofia på hennes LCC meeting och gjorde detta. Så nu är jag förberedd tills slutet av denna vecka då vi ska göra det här hemma med våra grannar och eftersom det gick så bra för mig ska jag prova något avanccerat mönster.

Gud, det känns som jag bara babblar och babblar, inte ett dugg sammanhängande men med andra ord en ganska lång läsning. Och eftersom jag håller på att sommna och verkligen bara längtar tills jag får svettas på Boot campen imorgon så ska jag sova (har lite dåligt samvete över mina matvanor). God natt!



Folk är inte riktigt kloka här..


Här jobbas det för fullt..





Jag och mitt mästerverk. Ser ni va trött jag ser ut? och kolla min muskliga arm;) haha

Puss på er




Kommentarer
Postat av: 24:an

Äntligen skriver du något har väntat och väntat hela helgen.

Är lite sjuk nu å, typiskt.

Du har det alltid så kul, vill du veta vad jag och mamma har gjort i helgen? Vi har klyvit ved:) Superkul.

typiskt det där med bilen, alltid du!!!

Hoppas vi hörs på skype snart.

Kramar från vi i 24:an

2009-10-26 @ 08:22:22
Postat av: 24:an

Äntligen skriver du något har väntat och väntat hela helgen.

Är lite sjuk nu å, typiskt.

Du har det alltid så kul, vill du veta vad jag och mamma har gjort i helgen? Vi har klyvit ved:) Superkul.

typiskt det där med bilen, alltid du!!!

Hoppas vi hörs på skype snart.

Kramar från oss i 24:an

2009-10-26 @ 08:23:51
Postat av: Storasyster

Hej!



Snygg pumpa!! Låter som om du haft en riktigt god helg, vattnas i munnen när man läser bloggen...



Jag kanske har sådan tur att jag får mig lite svenskt godis i helgen jag med, då jag har besök.



Kram

2009-10-26 @ 11:22:15
Postat av: Frida

vem är denne vän?!;)

2009-10-26 @ 18:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0