Cupcakes... 2/9 kl 23:00

Tänk dig att ligga på beachen svettig och göra situps när det simmar delfiner bervid dig... Det var precis vad jag fick uppleva idag. Eftersom jag bara sett delfiner på Kolmåden så var detta superhäftigt för mig. "DELFINER, JAG SER DELFINER" Haha. Idag var också solen superfin på morgonen, helt orange/röd. Den såg faktiskt supergod ut! Men luften blir faktiskt sämre och sämre här nere pga av bränderna i LA. Det gör att det blir fullt med sot i luften precis som i kina. Tror inte att bränderna kommer ner hit! Eller det får vi ju hoppas och jag bor ju inte nära någon skog utan rättaresagt havet och vad jag vet så släcker vatten eld, så det är ju ett plus!

Annars idag så hade jag min första Cupcake, det var gott men lite för sött för min del. Men de är otroligt söta att titta på. Skulle kunna köpa hem en massa bara för att titta på dem. Cupcake är som en slags muffins fast med söt galasyr på och strössel. Här har man som tradition att om någon fyller år så köper man cupcake. Så då får man äta du, gisses. Jag blev proppmätt på min och det var verkligen med nöd och näppe tänk dig då att få typ 10 olik supergoda som man vill smaka säger som alla Svenskar säger, Oj oj oj!
Jo, en sak till det fanns cupcake i en liten storlek och det stod på skylten "Cupcake for your dog".. Galet men det är ju Amerika vi pratar om.

Idag har jag också träffat frida nu på kvällen, vi drog till South cost plaza och shoppade eller jag shoppade inget. Jag hämtade ett par trosor från Victoria secret, fick ett häfte där det stor grattis typ. Jag tacka och tog emot, gratis är gott! (Ps, har de på mig och de är supersköna) 
    Vi var också in på någon sånn där märkes butik med väskor osv. och provade lite. Jag frågade då efter en större storlek på en väska som var ganska snygg. Dock kostade en 14 000 SEK men det var kul iaf att prova. Jag låtsades att jag var en arvtagerska och hade en pappa som betalade så jag spelade på som tusan ( ville ju få lite kul så där på kvällen)  Hon som hjälpe mig i butiken frågade om jag ville se något mer men jag sa då "nej tack jag bara är ute och kollar ut vad pappa ska köpa".. Haha "Det är så det ska vara!" Så blinkade jag med ögat och gick. Frida och jag tyckte då det var kul! Vi fick då service...

Har även haft en playdate med Sofia och hennes "barn" så dagen idag gick ruskigt snabbt! Vi satt och försökte göra våra planer inför helgen och allt verkar nästan vara spikat.



   





      De två hundarna!

P


Kommentarer
Postat av: moster ulle

Oj va skoj att du fick se delfiner, jag är väldigt avensjuk på dig som har sett dom simma i det fria hoppas du får tillfäle att fota dom någon dag. Dina dagar där borta verkar ju vara fyllda med äventyr.

många kramar från moster med fam

2009-09-03 @ 22:35:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0