En lugn lördag, skönt! 19/9 kl 21:30

Idag vaknade jag av mig själv klockan kvart i 9, ganska bra tajming eftersom vi skulle och äta frukost vid 9.
Så kände mig ganska utvilad idag när jag vaknade, himla skönt. Efter frukosten så förljde jag med familjen till en fjärilfarm, säge man så? Iaf där fanns en massa fina fjärilar och de var supersvåra att ta kort på för de bara flög omkring. De hade även ett litet museum där men lite olika grejer och på en låda stod det "open" så jag gjorde det och snacka om jag blev rädd, herregud där låg en uppstoppad räv. Det var jag inte redo för direkt.
När vi fick nog av fjärilarna så åkte vi till Rubys dinners och köpte hamburgare. Varför inte en hamburgare så där mitt på dan i hamburgarens land? Det var gott må du tro. Tog en turkey burger, mums!

Lite senare idag så följde jag med Melissa till South coast plaza för att shoppa lite. Melissa var ute efter skolkläder till flickorna och jag ville bara lämna tillbaka smiket vilket jag också gjorde. Så nu är det ur världen! Men jag köpte ett par jeans istället på Abercrombie & Fitch, de var på sale så det var ju superbra. Har förövrigt jeansen på mig just nu och de luktar verkligen den affären. De sprejjar säkert 1 ton med parfym där varje dag så det är den doften mina jeans har för tillfället. Ganska frächt men grabbigt!

När vi gick runt där så visade det sig att min Lcc hade ringt Melissa så vi ringde upp henne och frågade vad hon ville och hon ville ge mig en ny aupairs nummer så att vi kunde umgås (hon bor tydligen väldigt nära mig) Denna tjej var från Frankrike så jag visste inte riktigt hur hennes Engelska skulle vara men jag ringde iaf.
Och herregud säger jag då, jag fattade inte ett ord var hon sa, hon pratade franska med lite engelska imellan åt. ¨
Melissa satt brevid och asgarvade åt mig och det fick ju mig att skratta med samtidigt som hon verkligen försökte säga nåt, känner mig så taskig men. Jag frågade henne om hon hade något planerat idag och det enda hon svara var Oui = Ja. Så jag frågade om hon hade något planerat imorgon och hon sa åter "oui", då frågade jag om hon ville träffas istället och då sa hon "Oui"... OKEJ, tänkete jag så jag frågade när, gissa vad hon sa "oui"... Jaa ni fattar grejjen. Men jag lyckades få henne att förstå att jag ringer henne imorgon vid 11:30 för vad jag förstod så ville hon göra något imorgon. Får väl se hur det går....

Har även sprungit idag 12 km och det kändes bra ända tills jag smällde i mig hela påsen med "gott och blandat" som mamma skickat hit. Kunde inte hjälpa det, det var bara för gott, TACK! Och mamma eftersom vi inte fick till det med skype så provar i imorgon kl 18:00 Sv tid. Bee there! Stina och Sofia ni är naturligtvis också välkommna!


Flickorna i sina nya balett-kläder, är de inte söta?

P


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Salut!



Vad söta de är i balettkläderna!! Ser ut som små älvor... Skoj att du fått en fransk kompis, nu kan du ju öva franskan! Tror att det blir lättare att prata med henne när ni träffas.



Vad gott det lät med gott och blandat... blir riktigt avis...



Bisou

2009-09-20 @ 10:47:05
Postat av: Lillasyster

Ja de är jättesöta:) Vad var det för jeans`? kanske kan visa på skype sen.

Kram

2009-09-20 @ 17:22:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0