Farväl min vän... 7/9 kl 21:30

Idag var det en dag då alla i Amerika har en dag off from work. De firar de med att grilla och hänga på stranden. Det är verkligen männsikor överrallt, alla här vill bättra på sin bränna nu innan skolan börjar imorgon.Så på onsdag kommer det vara ganska tomt på stränderna, alla turister försvinner. Så nu slipper man trängas mellan Mexare. Inte för att jag har något emot de, men de är faktiskt lite konstiga. De badar med kläderna på!
Efter som inga jobbade så jobbade ju inte Melissa eller Christian heller så då behövde de mig endast 3 timmar idag. Så jag dro till stranden för att möta upp Svenja min Tyska kompis. Och det var helt sinnessjukt mycket folk där. Vi hittade inte en enda parkeringsplats så efter en timme i bilen så betalade vi 15 dollar till en kille så fick vi stå där i 2 timmar. Kan ni fatta hur tokigt det var? Jag känner då en och en annan som skulle bli helt galen band den trafiken men jag säger inga namn.

På stranden var det kalas skönt som vanligt, jag solade till mestadels bara baksida idag eftersom jag tyckte att jag var superröd på framsidan. Men nu är jag ännu rödare på baksidan och mitt skinn är superhett. Fast jag smetade på solskyddsfaktor typ 1 gång i halvtimmen så blev jag bränd.
Jag och Svneja hade inte setts på jättelänge så det var superkul att träffa henne igen. Synd dock att hon började jobba vid 1. Men jag slapp ligga själv faktiskt, Frida kom och gjorde mig sällskap.

Efter de få timmarna av jobb så pkte jag till Laguna och mötte Frida, det är hennes sista kväll här i Californien för hon åker tillbaka till Finland imorgon. Det känns så där, hon var verlkigen en trevlig tjej. Men vi får hålla kontakten! Men som tur är har jag Sofia kvar : ) Det känns super! Sen så ska jag ju skaffa mig lite Amerikanska vänner.
   Så denna kväll åt vi hambrurgare igen, vi har gjort det 3 av de 5 gångerna vi ätit tillsammans. Varför bryta traditioner? Har också fått en hel lista av henne av saker jag ska göra medans jag är här, kan ju försöka återberätta den för er.

- Lära dig surfa
- Ha en romans med en livvakt och en surfare.
- Få Ryans autograf på magen
- Gå på en till rockkonstert

Sen kom jag inte på nått mer men det är några fler saker, den kommer nog att uppdateras ska du nog se...
Några saker är lättare än de andra men jag ska försöka göra mitt bästa Frida! (Tror att hon gjorde denna lista för att hon ska få en intressant läsning här)

Idag på Boot campen så äged jag sönder, GÖTT! Ville bara säga det...








Ovan kvällens bilder, Frida är tjejen. Tycker ni blivit dåliga på att komentera och ni som gör det skriv namn.
Natti, P



Kommentarer
Postat av: Storasyster

Det blir nog som Judith säger, du blir kvar där och kommer att gifta dig med en surfare...

2009-09-08 @ 09:14:11
Postat av: Mamma

Hej!

Skulle vara kul att jämnföra brännan nu.är faktiskt ganska brun.

vi hörs på skajp.

Kram

Mamma

2009-09-08 @ 13:17:53
URL: http://lmalinjelk.blogg.se/
Postat av: Sabina

Jag läser bloggen varje dag vettu! :) men fy vad avis jag blir det ser ju inte nådigt ut där och barnen verkar ju vara supermysiga :) Kramkram

2009-09-08 @ 13:36:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0