"Jag är en texashora och du är en Dalamara..." 13/9 kl 20:45

Vilken dag, klockan ringde 6:00 och då var det dags att dra iväg till Malibu Beach. För vi skulle ju dit och kika på triathlontävling. Vi slängde på oss kläder och drog iväg till Starbucks och köpte frukost som vi senare åt i bilen. Inte samma klass som Zinc men frukost är alltid gott så jag blev mätt.
   Efter 1 timme och 15 min var vi framme i Malibu och där var det livat. Bilar stod längs vägarna typ 3 km från tävlingsområdet, bilar överallt. Vi hittade ingen parkering nära eller ganska nära iaf, 1,5 km kanske vi fick gå. Men när vi väl kom fram till området, gud så mycket folk. Jag fick ju versta pirret i magen, det kändes nästan som att man själv skulle tävla. Deras växlingsområde var enormt, jag skämtar inte det var cyklar överrrallt. Det såg nästan ut som att det skulle kunna vara över 1000 cyklar. Det var så coolt tyckte jag och tänkte "hörre du Europacup släng dig i väggen." 
   Iaf när vi gick runt där så letade vi efter Terri men vi hittade henne inte (det fattade jag redan när vi såg området) där emot så hittade vi en anslagstavla men ca 40 olika kändiar på som tydligen hade tävlat denna tävling och deras start var 07:20 så vi kom ganska försent. Vi som tyckte det stod halv 11 på internett. Men vi såg en kändis iaf vet dock ej var han heter. Men när jag vet det ska jag medela. Så nu känner jag att jag måste stanna 2 år så att jag får chansen att vara med där. Jag blev helt såld asså, glömde faktiskt helt bort att knäppa kort. 

När vi insåg att vi var ca 2 timmar försenade så åkte vi eller jag bevikna mot Beverly Hills. Jag insåg ju ganska snabbt vart vi var på väg och blev glad igen... Dumma som vi var så hade vi inte kollat upp hur vi skulle åka elller var utan vi hade en kartbok på ca 2000 sidor till hjälp. Jag tyckte vi var jätteduktiga, den var ju inte direkt som en Svensk karta. Och vi hittade tillslut, vi var inte så engagerade i vår resa men vi kollade runt lite checkade läget till nästa gång. Vi åkte bland annat på Rodeo Drive, där alla de stora märkesbutikerna ligger det vill säga där alla Beverly hills bor shoppar.  
    När vi fick nog av detta glassiga liv så drog vi vidare till Hollywood för att kika på Hollywood skylten men vi orkade inte ta oss upp dit så det blev bara en bild från motorvägen. Men detta ska vi också göra en annan gång. Jag trodde att Hollywood skulle vara värsta koola platsen att vara på men det var ganska sunkigt. Men man ska väl inte ha förutfattade meningar, vi åkte ju faktiskt bara igenom det. 

När vi var så trötta så att vi höll på att dö så åkte vi hemåt för att käka mat. Vi hade faktiskt ingen energi att stanna någon stans down town LA. Det känndes mycket bättre att äta på hemma plan. Och i bilen hem satt vi och berättade historier och försökte prata Engelska men den Amerikanska toutchen och det slutad med att vi sa till varandra " Jag är en texaxhora och du en dalamara". Vi tyckte iaf att det var superkul just då, ni kanske fattar vilken som fick vilket smeknamn. Sofia lät som att hon var från texas och jag som en vilsen dalmas som försökte prata engelska. Haha! (detta är dock inget vi kommer att kalla varandra. Detta var endast tidsfördriv.

Blev även en historia rikare, tror detta ska bli lite min grej men nu till saken. 

Vet du vad man gör av 365 använda kondomer? 
Man gör ett däck av dem och kallar det för ett Good-Year.... Haha!

 
Påväg till tävlingsområdet, ser det lovande ut? 



Början av Rodeo Drive. Vädret var inte så bra idag på förmiddagen men man det var skönt. vi åkte ju runt i en bil.



Finns inte så mycket mer att säga än MVG MVG MVG!

 

Ser ni Hollywood skylten? Nja, bara nästan. Vi var närmre men där är det svårt att ta kort för att husen och träden är ivägen. 

Mer bilder kommer när jag fått fler av Sofia. Ska sova nu och imorgon ska jag simmaträna i havet med Justin. Äntlig ska jag få simma, undrar bara hur detta ska gå. Vem är då Justin? Det är Christians kompis som tävlar triathlon bara! That´s it! 

Natti, P
 

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Ohhh Rodeo Drive babe!! Låter som om ni haft en bra dag och sett en hel del. Lyckades se Hollywood skylten men det var inte det lättaste, rekommenderar de andra läsarna att använda lupp.



Kram

2009-09-14 @ 08:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0