Läskigaste simturen ever! 14/9 kl 20:45

Idag var det en sånn där måndag igen, man vet inte riktigt vad man ska göra med dessa dar. Det är en dag då man längtar efter sängen hela tiden. Men för omväxlingsskull så var detta en otroligt snabb måndag, förstår inte. Med andra ord en bra start på denna vecka : ) 

Dagen till ära så började jag med ett träningspass vid beachen, menar då boot campen. Den gick mycket bättre idag sen sist... Det enda sura med att gå upp 05:30 är att det är bäcksvart ute. Hur är det i Sverige? Är det fortfarande ljust? När går solen upp och ner? Mörkret får mig att känna som om det skulle kunna vara mitt i natten här. Ska verkligen inte klaga, älskar detta ställe men när man är så där supertrött vill man gärna det. 

Oj just de idag har jag sett på när flickorna hade sin första balettklass, de var så duktiga. Och de gillade det supermycket så det ska de få göra igen...Jag kan även göra yoga där så det ska jag prova, tycker det verkar kul. 

Ska också berätta om min första riktiga simtur i havet här. Jag älskar havet så länge man har nära till stranden och kan se botten. Idag var det inte riktigt så, jag och Justin bestlöt oss för att simma ut till "simspåret" och från stranden såg det inte alls att vara långt ut. Men när vi väl var där ute och guppade på säkert 100 meters djup så ville jag bara hem till Sverige. Jag kikade då in på stranden och människorna som gick där såg jättesmå ut. Då var jag rädd och jag tror att min räddsla för öppet vatten fortfarande finns kvar. Kommer du ihåg det mamma? 

Iaf jag ville ju inte visa att jag var en chicken så vi simmade ett varv på "simspåret" och jag var livrädd hela tiden. Haha, jag hade jättekonstiga tankar i huvudet och hade bakrundsmusiken från Hajen filmen i tankarna. Justin frågade mig hur det gick  och taskig som jag var så sa jag ju vad jag tänkte. Han blev då också rädd. Men jag känner så här att nästa gång jag simmar så håller jag mig vid kanten. 

Joo visst ja.. När jag stod där på stranden sen och väntade på att Justin skulle komma in (jag simmade fortare än honom) så kom det upp en säl ca 3 meter framför mig. De ska tydligen vara aggresiva så jag backade några meter. Förlåt om jag råkade skrämma upp er men ni kan vara lunga och detta kommer ju från rätt persson. ´




De röda prickarna är några av de bojarna som vi simmade till. Det ser inte så långt ut men jämför med hur stora människorna är. ( Den rödaringen till vänster på stranden är en människa)

Natti, P
  
 


Kommentarer
Postat av: Josefine

Malin Malin Malin :)

Det är så roligt att läsa allt du skriver!

Jag har tittat på två stycken OC-boxar och kan inte förstå att du är där! Jag är så avis!!

Men akta dig för sälarna! ;)

2009-09-15 @ 17:45:59
URL: http://josefinegrimbeck.se
Postat av: moster ulle

usch vad läskigt att simma där ute i havet, jag tycker du ska hålla dig närmare land ( du har det nog spännande så det räcker ändå )

Bamse kramar från moster

2009-09-15 @ 21:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0