"När barn är sjuka får de inte dricka vodka" 29/9 kl 20:45

Blev ingen Jazz funk idag tyvärr, Tessa var sjuk idag så vi var hemma och tog det lugnt. Men kanske nästa vecka, så idag blev det en löprunda. Måste ju hålla mig till mitt och Sofias vad, inget socker och mer träning. Än så länge går det fint!

Även fast tjejerna varit dåliga och så där halvpigga har de varit jättesöta mot mig idag. Och detta gjorde att denna dag gick superduper snabbt. Vi lekte doktor och det har blivit deras nya favoritlek och idag var det Tessa som var sjuk. Hon hade svalt 4 ormar, inte så bra.(Barns fantasi) Så jag fick vara doktor och Ella sjuksyster. 
  
På golvet låg det en nappflaska som tillhör deras dockor som Tessa tog upp och började "dricka" ur och då kommer Ella och säger "Barn, sjuka barn får inte dricka vodka. De får drika mjölk"...  Haha, jag trodde jag skulle smälla av kunde inte fatta vad hon just sagt, men kul var det då. Då förklarade jag för henne att vodka dricker inte små barn, man måste blir vuxen först. Och då tittade hon på mig som om jag vore knäpp! : D

Vet ni mer då, idag på eftermiddagen så gick vi till parken en sväng för att få lite luft och vad händer då? Det börjar regna lite... Helt paff blev jag, först tänkte jag att "jaha då var det en fågel som bajsat på mig igen" men det var det inte. Men det varade inte länge, kanske 5 min och det regnade inte mycket. Barnen som var i parken blev helt till sig "Det regnar! Jippi!"... Jag pratade med en mamma där och hon sa att det verkligen var ovanligt med regn så här års.



Puss Malin




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0