Söndag den 20/9 kl 21:15

Ännu en strålande dag idag, fick faktist njuta av solen lite idag på eftermiddagen. Jag tog min handduk och gick ner till beachen och badade lite, det var superskönt kan ja lova! Men åter till min dag då... Jag träffade den franska tjejen idag Ju-ly, tycker det är jättelustigt att det stavas så. Är jag den enda? Vi bestämde iaf träff på starbucks där vi tog med oss en var sin kaffe medans vi gick runt och kollade i butikerna. Jag har iaf köpt mig ett par yoga tights nu från Lululemon, så nu är jag redo för mitt första pass som är imorgon. 
  
Efter ett par timmar så beslöt vi oss för att gå och äta och jag visade naturligtvis henne chees cake... Och hon gillade det skarpt! Och jag då, jag beställde inte sallad denna gång (jag äter alltid samma) jag beställde dagens soppa. Men det skulle jag kanske inte ha gjort den var så mäktig och salt, det var broccoli och cheddar i den. Jag gillar i vanliga fall broccoli-soppa men denna var en besvikelse. Efter det så packade vi in hennes cykel i den lilla golfbilen och åkte ut till Balboa island för att visa henne runt lite. Och Balboa är verkligen jättemysigt!

Lite senare på eftermiddagen så skulle jag köra hem henne i golfbilen. Jag viste inte riktigt var hon bor så jag hoppades att hon skulle veta men nej då... Hon chansade hela tiden, ner här, åk där, höger & vänster...så tillslut höll batteriet på att laddas ur. Så jag var tvungen att släppa av henne där vi var och åka hemmåt. Jag vet inte om hon hittade hem men det tror jag... Lite knivig situation om hon inte skulle gjort det för hon har ingen mobil än.
Men jag hann iaf precis in i garaget innan batteriet tog slut, lite tur ska man ha! (vilket är ganska sällsynt i min vardag)

Vad tyckte jag då om Ju-ly, hon var en snäll söt tjej som inte sa så mycket. Så som man säger om alla typ vid första träffen "hon var väl snäll"... Börjar hon prata Engelska utan att lägga till sina Franska ord och öva lite på uttalet så blir det super. Jag frågade varför Franskmän är så dåliga på Engelska (kanske lite oartigt men det bara flög ur min mun) Och hennes svar var att de aldrig pratar engelska i skolan, de bara skriver några glosor ibland, stackare! Tror faktiskt att hon kan vara ganska kul om hon släpper loss lite, hon var nog lite nervös! Men hon blev glad när jag sa till henne att hon skulle lära mig Franska!






 
Någon som vill köpa ett hus tillsammans med mig? Det ligger precis vid vattenet på Balboa island. (Vattnet ser man om inte volvon var i vägen)

Nää om man skulle sova kanske, boot camp imorgon!

"The pursuit of happines is the source of all unhappiness"

Natti, P

Kommentarer
Postat av: Sabina

Det var verkligen en lustig stavning på namnet, men gick det bättre med språket för henne nu när ni träffades? Du måste berätta sen när du tagit första yogapasset hur det var. Du kommer ju bli astränad med bpde bootcamp ochh yoga! Men okej jag kan offra mig ska bara spara ihop några mille först ;)

2009-09-21 @ 09:14:56
Postat av: systeryster

inte bara bruna utan skit bruna ;)

vi köper huset sen när jag kommer ner.

puss

2009-09-21 @ 16:58:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0