Klagomål! 3/3

Haha, idag har min älskade vänn Linnea varit ärlig. Den första faktiskt! Hon berättade för mig att jag inte kan skriva Svenska längre. Haha, ibland är det så illa att hon inte fattar vad det står trots att hon läst en mening 3 gånger. Jag lixom kan inte rå för det, det bara kommer direkt ut från min hjärna till ord.. Måste försöka hitta en plats där jag om placerar dem och kanske rent ut av byter ut vissa ord. Men egentligen vad gör det, jag är ju ingen nobelpristagare utan BLOGGARE. Haha, gud va töntigt det lät! Så min uppmaning till mig är att om det finns en mening som ni inte fattar så kompiera den och skicka den som en kommentar så ska jag försöka att förklara.
Ska faktikt erkänna att när jag själv läser mina blogginlägg så asgarvar jag för att det ser ut som att en 5 åring skrivit detta. haha.

Idag så åkte hela "familjen" till en park där en massa Svenskar höll till och hade en liten picknick. De har en så kallad Svenskskola här i OC och genom den så gör man en massa activiteter vid Svenska högtider. (Shitt kom på att jag glömde att köpa sill på IKEA, BAJS) Och denna helg är det ju påsk så vi hoppade säck och sprang med ett ägg på en sked eller rättare sagt barnen gjorde det. Och efter alla lekar var det dags för fika, SEMLA! Mums, jag tryckte i mig en även fast jag mådde superdåligt. Sprang nämligen i 25 min precis innan och det fick mig att må så illa. Det var ju gott och så men jag har mått illa hela dan typ. Och så naturligtvis, vad är en Påsk utan ett påskägg? Inget eller? Iaf, om man hade förbeställt ägg så fick man leta efter ägg i parken, supermysigt för barnen. Sen så hände det inte så mcyket mer, jag och Melissa åkte till matbutiken och handlade inför påskfesten som ska hållas här imorgon.

Lite egentid fick jag också idag, hann med en sväng till Fashion Island och Ikea. Inte mcyket till shopping men hittade iaf en liten söt kjol (Forever21) som blir superfin nu när det börjar bli varmt. Tänkte att den skulle sticka fram under någon fin topp med ett par snygga skor. Det blir väl bra? Sen eftersom jag börjat tränat och är så oerhört trött på att hålla i min Ipod så köpte jag ett sådant armband man har runtarmen ist. Mycket bättre! Blir bara mer och mer pepp på att springa.






Kom ni ihåg att jag tvättade och torktumlade mina lakan med en kajalpenna? Lakanen blev iaf helt förstörda så idag fick jag köpa nya. Dock råkade jag köpa ett för stort underlakan men det blir nog bra ändå ska ni se. Madrassen är ju rätt tjock.

Så när jag kom hem var det inte mycket tid kvar tills jag skulle börja jobba på ett till extra knäck jag har nu. Jag sitter nu barnvakt åt ett par vänner till familjen. Jättekul för mig att träna på engelskan lite på så sätt, haha. Men innan jag stack så hann jag titta på när familjen Andersson målade ägg. Mysigt tyckte jag, ville också ha varit med men pengar är ju också kul.

Denna familj då, det är två döttrar på 6 och 2 som är jättesöta, precis som alla barn. Tufft att de gav mig ett kvällspass det första de gör när de inte känner mig. Haha, en tuffutmaning för mig men det gick bra. Vi lekte doktor, spelade spel och läste böcker. Och att läsa böckerna tyckte jag var roligast för Kaia, den älsta, sa till mig när jag uttalade vissa ord fel. Haha, jättebra för min del. Så jag ska läsa två böcker för henne varje gång så ska nog min Amerikanska dialekt bli bra. haha. 

Jag sa till henne att "Hey, you can be my teatcher?" Hon säger då; "I would love to!" Söt tjej!

Och nu ska jag sova faktiskt är trött trots att jag sov 12 timmar i natt. Puss


Kommentarer
Postat av: jennie

är alla barn lika gulliga där nere? XP haha inge småungar som bara springer runt och gör hyss XP ingen som har kollat på emil i löneberga ?? XP

2010-04-06 @ 18:05:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0