Dear John (2010)... 5/2

Idag är vi idée rika, andra inlägget för idag och samma överskrift. Så ni kan ju inte ha undangått vad jag har gjort idag, nämligen sett på bio Dear John. Och jag säger då det, Lasse Hallström har gjort det igen.

Det bästa med filmen var helt klart snyggingen Channing Tatum som spelade huvudrollen John. Omg säger ja då.. Han var het på gröten. Om man fick önska lite så fick han ju gära vara på samma ställe som jag någon gång i framtiden. haha. Önske tänkade men det är ju inte helt fel ibland.  Den kvinliga huvudrollen spelas av samma lilla söta tös som charmade oss i Mamma mia, Amanda Seyfried som spelade Savannah.

Filmen är en romantisk drama, alltså en typisk tjejfilm (det var bara 3 killar i biosallongen, det var inte fullsatt så jag vet). Som handalar om den föredette dramatiske killen John som hoppar av skolan för att ta plats i Amerikanska armen, bara för att han känner sig misslyckan och inte har en susning om vad han ska göra med sitt, vad han kallas vädelösa liv. Tills han träffar Savannah, hans drömtjej som förändrar allting, de blir snabbt förälskade i varanndra och lovar att de alltid ska vara tillsammans. Så den dagen då John ska ut i Armen så lovar Savannah att vänta på honom tills han kommer tillbaka. Fast då kommer också dagen, dagen som förändrade allt, 9/11 för att vara exakt....

Ja, gud va bra den var.. Även fast jag typ bölade genom halva filmen och känner mig allmänt hängig nu så tycker jag absolut att du ska se den om du gillar romantiska filmer men glöm då inte servetter. (Tur att jag hade mina oanvända starbucksservetter kvar i väskan) Jennie, min kusin.. Ta med en hel rulle, jag lovar du kommer att behöva det :)

Nu behöver jag sova så skriver direkt när JAG vaknar hur mitt test gick, asså er kväll! Det ni, de kan ni ju inte missa. Hörs snart igen.









Nu kan då jag drömma sött, Puss


Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Kunde du inte ha sagt att den var dålig så man slipper vänta på den.

Nu ska jag duscha sen ska jag baka :) kanske hörs senare! puss

2010-02-06 @ 16:56:29
Postat av: Lillasyster

Måste bara säga att jag misslyckades med mina kakor så skicka det riktiga receptet till mig på min mail. :) KRAM

2010-02-06 @ 19:37:03
Postat av: Malle

Åh, den filmen står det mkt bra om i tidningen. Så den är värd att gå och se alltså? :) (Om någon vecka då... :P)

2010-02-08 @ 23:41:10
Postat av: jennie

ska ladda upp med massa papper, kanske en handuk som man kan skura ur när den blir full haha, när jag kollar på den då XP

2010-02-09 @ 20:43:44
Postat av: Jimsophie

Great page I will be a return visitor!

2011-02-02 @ 07:47:51
URL: http://jimsophie.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0