I did it twice...8/2

Japp. de gjorde jag. Körde även yogan idag och inte villen yoga som hellst Yoga sculpt. Då har man vikter i händerna och kör med. Det är jobbigt kan ja lova, eller vad säger du Stina? Och det gick bra, bara bra. Använde också min nya yoga matta <3 Haha.. Har äntligen kommit underfund med att köpa mig en egen. Okej det var väl lite för att jag har börjat yoga klassen på OCC. Måste bara säga att det var en hilma skön matta :)
Så imorgon kommer jag har träningsvärk lite överallt, känner redan i benen. Fast det gör väl inget, tycker att det är ganska skönt nät det gör så där ont-skönt.

Annars idag så hän de det inte så mycket, flickorna var jättebra. Tessa har börjat äta bra igen nu efter hennes lilla period då hon inte åt något annat är crackers (typ kex). Så det känns bra att hon börhar bli som förr. Joo, vid varje frukost tillfäller får de någon frukt av något slag och idag hade vi Canalope, en slags melon. Men båda flickorna är inte så villiga att äta det. Fast då gäller det att vara uppfinnesrik, så jag gav dem en varsin tandpetare och då blev det helt plötsligt superkul att äta melon :) Smart av mig!

Idag den 8, 8 Februari ringer min lcc och säger att en annan mamma hittat en skola som jag kan gå på. När jag kollade upp det så var det exakt samma grej som Huntington Adultschool som jag var inne på ett tag. Är hon helt hjärnblåst eller? Klasserna där var också dagtid??!! Sen så gav hon mig förslaget att söka till Coastline community college och det är exakt samma som OCC. De skolorna typ sammarbetar och så. Hon fattar då inte att sista registreringsdatum för klasser är den 14 och att skaffa ett nytt student id tar en vecka.. Och då har jag inte äns gjort testerna. Pang där var vi förbi sista datumet. Fattar ni hur irriterad jag blir?? Hon är helt jäkla efter. Först berättar jag att jag fixat allt på EGEN HAND osv sen så lägger hon upp 2 förslag som verkligen suger för mig del. Vad ska man säga? Jag bara suckar och gråter för att jag är såååååå Irriterad.

Svar på tal:

Hur bor du? Bor du inne hos värdfamiljen?
Jag har faktiskt haft turen och har min lilla egna lägenhet, en 1:a. Helt perfekt. Ni förstår familjen som jag "jobbar" för har som ett stort hur men 3 stycken lägenheter i, en 5:a en 3:a och min lilla 1:a. I 3:an bor ett yngre par som hyr av mina värdfäräldrar. Så jag går till jobbet och går hem från jobbet om ni förstår. Jag kan tyvärr ej svara på hur det är att bo inne hos familjen.

Pratar du både Svenska och Engelska med barnen? Jag pratar bara Svenkska med barnen. De är jätteduktiga på både Engelska och Svenska så himla kul att se dem växla språk helatiden. Iblad dyker det in Engelska ord i meningar men då får jag rätta dem och så. Tex. Denna tröjja fitar mig inte längre. (fit = passar)

Är det lätt att få kompisar där du bor? Aupair kompisar är svårt eftersom det inte finns så många här ikring men vill man så kan man hitta polare. Man måste våga ta för sig och vara framåt. Och jag som inte är 21 har det väl lite extra svårt för är man under 21 får man inte gå ut. Och det är ju på det sättet man träffar nya människro i vanliga fall. Själv har jag legat på latsidan när det gäller att hitta Amerikanska vänner men nu när jag börjat skolan så kommer det att gå betydligt lättare.

Är det lättare att skaffa komisar på Östkusten? Den uppfattningen har jag också fått, tycker att alla från au pair skolan i New York som skulle stanna där har supermcyket polare nu. Fler au pairer åker dit eftersom det är ganska eftertraktat att vara i Kalfornien, du vet värme och sol, så det gör att platsera för au pairer i CA är mycket mindre än på Östsidan. Men jag ångrar verligen inte att jag åkte hit, till Väst. Kalifornien är verkligen drömlandet. Älskar det så mcyket. Men som sagt det gäller att våga, säg hej vart du än går och säg att du är från Sverige... DÅ, då du då vill alla vara din kompis:)

Ska man se Dear John?
JAA, Malle. Helt klart, den var verkligen jättefin och har hört så mcyket bra saker om boken så får du chansen, läs boken.

Fick även idag veta att jag gör ett kanon jobb! Behövdes, höll på att bryta ihop...

Puss


Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Malin du får inte glömma att du är bäst!!!

Kul med en egen yoga matta? Sofia vill å ha en.

Det känns som det vänder för dig nu gumman. Saknar dig! <3

2010-02-09 @ 09:26:44
Postat av: Storasyster

Vilken fiffig ide med melonen!

Klart att du gör ett bra jobb, säger som Stina, Du är ju bäst!!! Du ingen anledning att deppa och bryta ihop nu när allt går så bra, och snart är du ju 21!! Kram

2010-02-09 @ 19:13:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0