De ni! 6/2

Glömde ju säiga att det roliga med bion igår också var att de spelade Marti Bergman innan filmen började. Hon är ganska stor här i USA visade det sig.

Nu har jag vaknat, eller jag har legat och dragit ut på det så länge jag orkade men tillslut så gick ja upp. Är också för tillfället inne på Skype men där inne är det då ingen som vill prata med mig :( Fast det kan väl kanske bli lite tjatigt så där med typ skypande varje dag. Eller?

Gud ja, testet igår, det berömda Engelka och mattetestet gick så där. Både bra och dåligt. Matten gick verkligen piss, 19 av 50, det skulle tydligen vara matte nivå 1. Men med en massa roten ur upphöjt till delat med x lika med roten ur 25 f är då.. Ni fattar nog vad jag menar. Jag tycker att matte är en färskvara och nu har jag inte räknat matte på 3 år så ja de har väl sina förklaringar. Men om detta var nivå 1 så är jag då förvånad, algebra lixom. Men nu är det iaf gjort.

Engelskan där emot gick jättebra, hade 90 % rätt, de ni! Jag har ju fortfarande svårt med vissa ord. Det fanns viss övningar där man fick ett ord som man skulle byta ut med något annat och hade man ingen aning om vad det betydde så men jag är jättenöjd. Om jag säger så, det går åt rätt håll.

Igår kväll så shoppade jag på target en stund innan bion med Linda, vi älskart! Köpte en massa bra saker igår. Kul. (Target betyder för övrigt måltavla, för er som inte vet på Engelska) Vi kan stå där i timmar och kolla på alla härliga kort.

Nu ska jag strax hoppa in i duschen och dra ner till San Diego, behöver träffa Lara och Johan.



Hörs imorgon.


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Inte alls tjatigt med Skypandet!! Tycker att det är väldigt trevligt att prata med dig, känns inte som du är så långt borta när man kan se dig. Hoppas att du får en bra helg i San Diego! Kram

2010-02-06 @ 20:25:21
Postat av: Lillasyster

Nej jag håller med sofia, men om du inte vill prata med oss så får väl vi prata med varann!!!

Hoppas att helgen går lika bra som veckan har gjort:) Kram

2010-02-06 @ 23:44:52
Postat av: farmor farfar

hej hoppas att du har det bra vi har -19,7 kram

2010-02-07 @ 09:04:07
Postat av: En blivande Au Pair

Hej Malin!

Tack för att du svarade på frågorna jag hade förut. Nu har jag några fler som jag hoppas du kan svara på.

Hur bor du? Bor du inne hos värdfamiljen? Pratar du både svenska och engelska med barnen? Är det lätt att få kompisar där du bor? Jag har hört att det är lättare att få vänner om man åker till Östkusten för att de flesta au parier åker dit.

2010-02-07 @ 14:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0