"FÖR MJUK BANAN..." 21/1

Oj oj, kors i tak hela 6 kommentarer... Bättre kan ni!

Vilken dag asså, har varit trött från det ögoblicket jag öppnade ögonen. Tycker att det är väldigt jobbigt att vara så där trött, det får mig att småäta hela tiden. Det är det värsta jag vet, det är verkligen inte bra för kroppen. Men det är ju så att när man har tråkigt eller är trött så äter man ju.. Väldigt dum vana men vad gör man.. Har provat och tuggat tuggumi ist men det gör mig så dålig i magen. Magen svället upp till en balond och så fiser jag hela tiden :) haha.. Så är det, alla fiser väl? Eller? Funderar på att köpa ett priller som gör att man slipper sötsuget så där vid 3 tiden. Men det är ju inte heller så bra! Nå ja, det blir väl bättre när sommaren kommer... En sak till jag längtar till är boot campen, saknard det så mycket.. Det börjar på måndag så då ni, då smäller det.

Annars har jag haft en ganska bra dag med tjejorna, hade dock en lite incident med Ella idag under mellanmålet. Tessa ville ha banan till mellanmålet och hon äter aldrig upp en hel så jag delade den med Ella. Ella blev först jätteglad och sa att hon var en apa som älskade bananer precis som jag. Men sen när hon tog första tuggan så var bananen för mjuk!!? What?? Den ska väl vara mjuk.. Nej, gud hon blev helt galen och skrek att hon aldrig mer ville äta bananer. Så då fick jag ta ett sånt där vuxen samtal med henne och förklara att som vuxna pratar man sig igenom sina problem osv. Jag fick då hon att sluta gråta och smaka på bananen;
"Mmm, va gott. det smakar ju banan" Ja, ja vad säger man så mycket liv för en sånn liten sak..

På eftermiddagen så gick vi till stundion där jag gör yoga, de spanska, ballet och kids yoga.. För Ella ville så gärna göra yoga men när vi väl var där så ville hon inte alls. Okej, men då går vi till stranden och kollar på vågorna ist och om man hade tur kunde man även se valar. En av ägarna berättade att hon sett två valar där nere (vår beach här i CDM) får några dagar sedan. Ganska fränt, Lara jag behöver inte gå på Sea world, bara att sätta sig här nere på beachen :)  Dock såg vi inga valar men vilka vågor asså shitt. Måste gå ner med kameran imorgon! Hoppas bara att det blir uppehåll. 

Imorgon ska jag ev upp till Hollywood på Janninas leaving party eftersom hon åker på onsdag. Så då blir det förhoppningsvis livat. Kul, spännade... 

Svar på tal; 

Vilken organisation åkte du med? Jag åkte med Cultural Care, det bara blev så eftersom tjejen som var au pair innan mig, jobbade på Cultural Care så hon hjälpte mig massor. Tyckte också det verkade bara eftersom denna organisation är en av de större, många som åker och blir nöjda. Så behöver du hjälp eller undrar något mer så hör av dig.

Bor du i en svensk familj eller är dom hel amerikaner? Jag bor i en halv Svensk/Amerikans familj. Pappan är från Sverige och mamman Amerikan. Så de två flickorna jag tar hand om kan både prata Svenska och Engelska. Ibland ångrar jag mig att jag inte tog en hel Amerikan, detta skulle ju ha skyndat på min Engelska mkt. Men jag vill definitivt inte byta familj och man lär sig så otroligt mycket varje dag ändå.  

Är det bra att bo på västkusten? Ja, gud gillar man sol och värme så rekomenderar jag Västkusten starkt! Älskar verkligen detta ställe, minst 300 soldagar om året.. Jag har faktiskt inte sett så mycket av östsidan men det lilla jag såg i New York gav mig mer smak.. Men där får du räkna med snö och en del regn.

Köpte du någon lott igår mitt i all tur? Nej, jag köpte ingen lott.. Det skulle jag ha gjort.. Och tänk om jag vunnit.. Då hade jag köpt mig ett stort hus nere vid havet och en flygbiljett till alla ni där hemma. Och just de en bil.

God natt! Puss

 


Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Tråkigt att du alltid ska glömma kameran. För jag vill se bilder. Inga bilder inga kommentarer!!!:)

Kraam

2010-01-22 @ 12:18:33
Postat av: Jossankossan

Hej lilla Malin! Jag vet aldrig vad jag ska skriva i mina kommentarer! Men jag läser din blogg flitigt :D hihih

Pusss

2010-01-22 @ 16:17:12
Postat av: jennie

valar?? är inte dom typ mega stora?? XD kolt att se sådana från stranden :)

2010-01-24 @ 21:52:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0