Home sweet home...2/1

Nu är vi hemma igen efter vår tripp i San Francisco som nästan blev toppen för tyvärr så blev det inget besök till Alcatraz (vet inte om jag sagt det förut). Jag bokade nämligen biljetter till en sånn där tur men jag fick aldrig någon bekräftelse till min mail så jag ringde och kollade var den var någon stans. Och snubben på andra sidan luren sa att "tyvärr, så finns det ingen bokning i ditt namn. Du kan omöjligt ha gjort en beställning och tyvär så finns det inga biljetter kvar" Suck on that! Jahapp, så det var ju riktigt sugit kan jag ju lova. Det är lixom en av de anledningarna varför man åker dit, för att titta på det gammla fängelset. Men det fanns ju inget vi kunde göra åt saken så det var bara att hänga läpp en stund. Fast det gick snabbt över, med stina och sofia som muntrade upp mig. 

I alla fall på fredagen så böt vi ju hotel för sista och 3:dje gången också detta låg vid union square. Men vi todde att det var ett skämt när vi kom in på hotellrummet och såg 2 90 sängar??!! Ska 4 dela på dessa?? Vi var mycket tveksamma till detta men vi sköt upp båda sängarana mot ena hörnet av rummet så att det blev som en stor dubbelsäng. Men för det så fick vi ligga och skeda utan att vända på oss. Eller vi kunde göra det om alla gjorde det samtidigt.

Tidigare på fredagen så åkte jag, Stina och Sofia spårvagn som var superkul :) haha, som barn på nytt haha. Vi stod i kö skitläng för att få en sittplats på den där jäkla spårvagnen men de jäkla kineserna var där igen. De trängde sig före så jag var så nära att säga " Ni vet att i Sverige står man i kö" på engelska för jag sa det på Svenska. Men antagligen så hade de svarat "Vi är inte i Sverige nu"... Men men, stina och sofia fick iaf sitta, jag däremot hände ut genom sidan och hade filmkameran i högsta hugg. Så för att jag inte skulle ramla ut så fick de båda hålla i mig. När vi åkt en bit så hoppade vi av vid Crookied Street (krokigaste gatan) och kikade. Där vi också gjorde försöket att spela in en reklamfilm. Haha, om krockkuddar som blev en katastrof men du kan ju få kika på ett av försöken.

 



När vi senare var tillbaka i downtowm så ville Sofia gå in på det 3:våniga forever 21 men jag som var så trött satte mig och väntade medans de gick runt och vaknade sedan av att Stina petar mig på näsan. Fattar ni? Jag somnade inne på affären, galet så efter det gick vi hem och sov! Eller jag glömde en liten detalj, vi proppade i oss godis först sen somnade vi. Och när vi vaknat upp ur vår "lilla" nap på ca 3 timmar så kom Jannina.

Och idag hände det inte så mycket vi sov ganska länge så vi hade inte så mycket tid på oss att gå runt på stan men vi satte oss iaf och åt lite frukostlunch som vi senare avslutade med Starbucks. Sen tog vi barten (tunnelbana) till flygplatsen och flög hem... Och nu är vi äntligen placerade i sängen, "Home sweet home"....

Men jag måste ju sammanfatta San Francisco också;
Himla mysigstad, MÄNGDER med konstiga människor, bra shopping och som påminner mkt om Europa. Hade grymt kul.

       

 

Puss



Kommentarer
Postat av: fisa

roligt med film!

SAKNAR EEEEEER!

2010-01-03 @ 09:52:04
Postat av: Sabina

Hahahaaaa filmen! ni är ju för festliga alltså!

2010-01-03 @ 13:34:32
Postat av: marlene

Hahaa kul å se er igen :D

2010-01-03 @ 21:28:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0