Krossad bil? Nej tack... 20/1

Vaknade idag och kände mig ganska bra, skönt. Inget magsjuka! Men man ska ju aldrig säga aldrig. Och flickorna mådde också ganska bra idag, Ella var på dåligthumör imorse men det gick snabbt över när jag berättar mina hisorier som får deras öron och ögon att bli superstora. haha, jag har mina trixs. Så jag fick tillslut i dem frukost och tog på dem kläder och gick till Bibloteket på storytime. ( Detta gör vi varje tis, onsdag) Då fick vi inge regn på oss som tur var... Men under storytime så satt jag och var jättenervös.. "kommer vi verkligen hinna till spanskan utan att bli pissblöta??!!".. För idag hade vi ingen bil, Christian tog den imorse för att det såg ganska bra ut fast jag sa att vädert skulle bli sämre än de andra dagarna. Så när storytimen var slut så skyndade vi oss JÄTTEMYCKET, Ella sprang brevid mig som puttade vagnen.

Sen kan man ju avgöra om man kallar det tur men direkt när jag stänger dörren till studion där Spanskan håller hus så börjar det att vräka ner.. Man ser knappt över gatan för att det regnar så mycket.. Helt sinnes.. Ni där hemma tänker väl "shit, va hon blivit Amerikaniserad" haha.. "Vi så kallade Svenskar kan ju hantera regn" ja de kan ja men detta.. Det går ju inte äns att gå ut och nu har vi ställt in mitt au pair möte imorgon för att det är för farligt att köra bil??!!

Stormen som blåst in över orange county (OC) är en riktigt stark en.. Idag när Ella och jag sitter och målar knackar det på dörren och en man i ett gultregnställ frågar mig om jag äger en vit mustang. Och självklart svarade jag ja.. (för det gör jag) Då sa han till mig att du borde nog flytta på den snarast eftersom ett träd håller på att ramla där. Det lutar rakt ovanför din bil.. WHAT??! Jag ber Ella att sitta still hela tiden för då få hon en kaka och springer ut i ösregnet och flyttar bilen. Precis innan det brakar..

Asså snacka om tur... Jag frågade ju killen hur han visste att det var min bil och då sa han att han såg ett papper bak i vindrutan som det stod min adress på. Ganska tur ändå! Ibland, men bara ibland får också jag ha lite tur.. Men när jag kommer hem så säger Ella: "Usch, va svettig du är!!" haha. Det såg så ut eftersom jag var blöt hel och hållen. 

Och som vanligt på onsdagar har jag varit och ätit sushi med Jannina, alltid lika trevligt.. Vi äter helt galet mycket, vi kan lixom bara inte sluta. Och eftersom hon lämnar mig nästa onsdag så delade vi på en efterätt. Så i framtiden får jag åka dit själv och äta. Buu! Men hon säger iaf att hon kommer hit igen i slutet av mars, hoppas. Tycker det är synd att vi inte varit mer med varandra. Men men.. Idag när vi satt vid sushi baren blev vi provsmakare av någon ny sorts sushi, utan ris och ist för sjögräs hade man soypaper (typ).. Soypapper ska tydligen vara något för nybörjare men det var inte alls så gott. Först när vi fick det så fattade vi inget.. sen sa hann något som varken jag eller Jannina hörde.. Jannina trodde han sa "Detta är någor lite mer kalorisnålt, utan ris.."  Vadå så vi är tjocka tänker Jannina.. Men jag hör "Från mannen i baren" Jag vänder då på huvudet och förväntar mig att någon sliskig gubbe ska sitta och vinka. Och vi två ser väldigt förvirrade ut så en annan gäst säger till oss "Det är gratis, prova"... Blonda eller vad.. Men det var jättesvårt att höra vad han sa. 

Innan jag kom hem nu på kvällen så åkte jag förbi havet för att kolla om det var några stora vågor eftersom alla pratar om det. Och jag säger då det.. Vågorna gick hela vägen upp till lifeguard tornen... Ja, svårt för er att förstå, kanske kan ta bilder imorgon. Det visar sig. 

 
Så gott så gott..


Efterrätten.





God natt Clifornien, God morgon Sverige och Luxemburg... Puss


Kommentarer
Postat av: jennie

det är sånna dagar man undrar om ödet är förutbestämt när du precis kommer innanför dörren innan regnet vräker ner och hinner precis flyttar på bilen innan trädet blåser ner. :)

2010-01-21 @ 10:38:58
Postat av: mamma

Vilken tur dag köpte du nån lott?

Det hade bergis blivit vinst.

Kram mamma

2010-01-21 @ 13:33:11
Postat av: Storasyster

Snacka om tur!!

Jag har skickat ett massmejl till ca 30 transportfirmor och frågat om cykeln, meddelar när jag får svar. Kram

2010-01-21 @ 13:45:36
Postat av: En blivande au pair

Hej Malin!

Jag hittade din blogg för ett tag sen och nu är jag fast. Det är väldigt roligt att följa din blogg och läsa om dina äventyr som au pair i OC... Jag har några frågor som jag hoppas du är villig att svara på. Vilken organisation åkte du med? Bor du i en svensk familj eller är dom hel amerikaner? Är det bra att bo på västkusten?

/ En blivande au pair

2010-01-21 @ 17:19:50
Postat av: Lillasyster

Shit pommes vilken tur man ska ha ibland. Idag var jag jätte trött men det gick bra ändå :) Skönt att ni har något att göra om dagarna känns som de rullar på bättre nu:) Men tråkigt att ni inte kan vara i parken och leka. PUSS

2010-01-21 @ 20:06:46
Postat av: Marlene

OJ, ibland ska man ha bra flyt du! :D

2010-01-21 @ 20:20:36
Postat av: Jannina

vi alskar sushi! <3

2010-01-22 @ 09:33:25
URL: http://janninan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0