LA Kings - Detroit Red Wings...7/1

Idag var det dags för min överraskning men först en dag på jobbet som vanligt.

Dagen gick som bara den, Ella gick i skolan och vi hade bara Tessa på förmiddagen då vi passade på att gå ner till stranden och kika. Och det var så himla fint idag, vindstilla och klart super klart vatten med andra ord en riktigt härlig dag. Efter det så drog vi till Beckers (en surfbutik) där de hade 50 % of på ALLT så Stina köpte två super coola linnen. Men ganska snabbt där inne blev Tessa otålig och ville gå till parken så det var bäst att vi gick dit... Där hade vi skoj och stoj som vanligt och där träffade vi även Ida, en tjej som varit nanny till en familj här förut samtidigt som Malin, gammla malin. Ida var för tillfället här på besök och hon var en trevlig prick. Världen är bra liten.

Sen var det lunch, då vi gjorde potatismos och värmde på köttbullarna från gårdagen. Detta gillade Tessa som tur va, Ella var ute på Lunch med sin far. På eftermiddagen hände det inte så mycket untan vi bggde lite med lego eller Ella gjorde och vi tittade på (ombytta roller). Hon har faktiskt blivit superduktig på det. Och när detta inte var kul längre gicj vi ut och cyklade. De flick cykla gatan ner och upp medans jag sprang bakom, vi tävlade och naturligtvis vann jag inte. Men tiden gick fort och tillslut så kom Christian hem och då var det dags för att åka och hämta Sofia och dra iväg med Stina på min överraskning.

Så när vi hämtat Sofia och sitter i bilen eller vi har bara åkt  i 10 min så säger Sofia, (hon avslöjjar vår överraskning);
"Visst var det svårt att veta vad man skulle ha på sig? Det är ju så kallt i en Ishall"
" Men idiot!!!??"
" Va, vadå idiot? Det är ju kallt i en ishall!!!"
"MEN PUCKO NU SA DU JU DET IGEN!"

Haha, så här i efterhand så är det lite kul men då när man var lite stressad och allt så då DÅ var det inget kul. Trodde jag skulle spricka och jag ville bara slå något riktigt hårt. Men men, det blev iaf en tyst, nästan pinsamt tyst bilfärd in till LA.

Stina listade ut ideén att vi var på väg till en ishall, eftersom hon sa det!! Självklart :D haha... Så när vi kom fram så såg vi en massa galna LA king fans och då utbrast hon JÄTTEGLAD " Ska vi på hockey?? Nää, gud va kul! Vilka lag?" Då gav vi henne biljetten, LA kings - Detroit, 5:te raden från isen. Awesome platser kan man ju lätt säga, vi kände ju typ svettlukten.. Iaf från de där klimakteriekossorna som hejade på LA Kings framför oss.

Svensk hockey släng er i väggen. Ni anar inte vilke känsla det var där! Stadion var superstor och alla dessa människor, trevliga människor eller en del lite läskiga (kommer det sen) De 3 * 20 kändes som fika rast och gud va skoj vi hade. Detta vill vi garanterat göra igen och jag blev så sugen på att börja spela igen. Tror ni jag har någon framtid i Motalas Damlag? Haha..

För er som inte vet så är det Detroit som har en massa Svenskar, fast vid denna match så var bara Zetterberg och Lidström med. Joo, just det jag råkade glömma min jacka kvar på min sittplast så jag sprang tillbaka och som tura var så var den kvar. Men iaf när jag då är på väg tillbaka till där Sofia och Stina stod så stoppades jag av en man som var helt crazzy. Han snackade en massa dynga och sen när jag skulle gå så drog han i min arm och fick tag på min hand och började slicka på den?? Usch, hoppas verkligena att jag är frisk mot alla dessa sjukdommar. Jag röck min hand så fort som möjligt och sprang där ifårn. Och ÖSTE, bokstavligttalat på med antibaktriell gel!



In action, # 40 Zetterberg.



Ganska grymt va?

Mer bilder kommer imorgn och just de höll ju på att glömma att berätta vilka som vann! Självklart vann laget med mäst Svenskar :D Detriot Red Wings, kul kul, de var ju de vi hejjade på!

God natt



Kommentarer
Postat av: Johan

Nu blev jag avundsjuk. Hur mycket vann dom med?

2010-01-08 @ 10:46:16
Postat av: farmor farfar

god fortsättning hoppas ni har det bra här i skäve är det -28,4 kallt hälsa stina.

2010-01-08 @ 16:01:59
Postat av: bror

fy fan va roligt. sitter här och är så gl ad för eran skull. det som ni har gjort är min högsta drömm. synd att ni inte fick se några svensk mål. jag skulle ha varit med och titta då hade den dära gubben slickat för sista gången. ha det bra jag älskar er ta hand om er. puss och kram

2010-01-08 @ 18:45:36
Postat av: Marlene

Åååh, fy satan va kul att se på hockey! Bra platser såg ni ut att ha oxå :)



Puuuss!

2010-01-12 @ 22:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0