Monsunregn var det...19/1

Sanslöst vad det regnar här och blåser. Det har blåst in en storm från San Francisco idag på eftermiddagen så imorgon ska vi få oss ett riktigt oväder. Värre än de två dagarna vi haft nu för det ska tydligen bli blixtar och dunder imorgon. Men detta har faktiskt redan startat idag.

Idag annars då, jag kliver upp och äter krukost som vanligt och går in till Famlijen Andersson förberedd på att jobba som vanligt. Men då möter Melissa mig och säger att både Ella och hon har spytt hela natten och är magsjuka. Precis som tessa var i helgen, åå snälla gud låt mig inte bli magsjuk.. Vill verkligen inte det! Men som sagt det förvånar mig ju inte.. Men iaf, så jag slängde på Tessa kläder och gick iväg fortare än kvickt.

Vi gick till Rite Aid och köpte medecin till mig så att jag INTE ska bli sjuk och frisk från min förkylning. Och efter det gick vi till Zinc eftersom jag inte vill göra någon frukost åt henne här hemma. Det fick bli ett par våfflor till henne medans jag tittade på och pratade med en trevlig gubbe. Han berättade om ett ställe som ska vara ännu bättre än zinc så det måste jag verkligen kolla in. Så när vi suttit där i en timme gick vi till Bibloteket på storytime och där stannade vi länge så att vi kunde vara med på två storytimes. Eftersom det är för blåsigt och blött ute.

Sen gick vi till Leksaksaffären och lekte en stund och det var då det verkligen började att ösa ner! Gud ångrade att vi inte gick hem direkt men det är lätt att vara efterklok så när det närmade sig lunchtime frågade jag tjejen i kassan om jag kunde få ett par plastpåsar att täcka upp Tessa med medans vi sprang hem så att hon inte skulle bli pissblöt. Så när vi kom hem, jag pissblöt, så tog jag pengar och sprang till Zinc. Åter igen vill undvika att bli sjuk. Men när vi sitter där och äter så blir Tessa jättedålig, så jag slängde i mig maten och sprang hem med henne och gav henne till Melissa. Melissa tyckte då att jag skulle gå hem till mig och vila mig för att försöka undvika att bli sjuk.

Väldigt snällt av henne men just nu sitter jag här med en stor klump i halsen och magen bubblar. Känner mig allmänt illamående. Hoppas jag får en lung natt utan massa springade till toaletten. Aja, idag ringde också tanten från Huntington Adult school, det blev tyvärr ingen artclass. Suck säger jag då! Vad ska jag göra lixom? Har en till idée som kan funka men det återstår att se. Och den är så komplicerad att berätta så tänker inte äns göra ett försök att förklara.

Ska försöka ta lite mer bilder framöver men det är som sagt inge kul utan kommentarer.

Puss


Kommentarer
Postat av: Tilda & Stina

Kul med regn :P vi sitter i soffan kollar ut på den j*vla snön som faller, inte skottar dem heller.. Fan ta dem!! Hoppas du inte bli sju, det har vi fått nog av. Vi hoppas turen är på din sida den här gången.. Skype kl 5. Puss och Kram :)

2010-01-20 @ 12:39:25
Postat av: Storasyster

Hejsvejs! Hoppas att du klarar dig från magsjukan. Tråkigt att det inte blir någon art class, håller tummarna för att din andra plan fungerar. Kram

2010-01-20 @ 14:24:03
Postat av: jennie

magsjuka är hemskt, spy är det värsta som finns :S. tycker det var synd att det inte var någon art class, då hade du ju kunnat gett mig lite tips XP

2010-01-21 @ 10:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0