Mitt nya extra knäck? 1/7

Kom nyss hem från LAX, LA... Körde nyss pappan till den där familjen som jag brukar sitta barnvakt åt extra dit. Han skulle till Thailand och grejjsa med välgörenhet typ. Vet inte riktig men han jobbar med sådant. Men jag tyckte att det var ett bra extra knäck, 80 dollar :) Yes, behöver verkligen det... Han sa då att jag skulle börja göra detta för att tjärna extra pengar... Kanske tog lite väl mycket men 60 för själva jobbet och tiden och sedan 20 dollar för bensin. Han sa ju okej så.. Och han ville gärna göra det igen.. Får väl börja dela ut lite visitkort här och där.
.
.
Öppnade en avokado igår, ganska klyftigt va?
.
Idag så har jag och flickorna haft playdate på stranden med ett par kompisar. Och det var inget skönt allt, trodde jag skulle frysa ihjäl och det enda jag kunde tänka på var varm choklad och en filt i soffan. Absolut inte sand mellan tårna och kallt vatten på fötterna. Nej usch det var inget kul men för tjejorna var det kul. De badade och lekte rövare. Jag själv badade bara benen och det räckte långt.. Brr.. När ska vi egentligen få sol igen???!! Jäkla June gloume.. (Nu ser ni även på bilderna hur vädret har sett ut de senaste veckorna)
.
.
Malin, Malin, Malin kolla, Så här gör pippi!
.
Annars idag så har vi inte gjort så mycket, jag och Ella tränade på att uttala alfabetet (försöker lära henne att läsa) men min lilla tjej har inte mycket till tålamod inte.. Vi gick igenom Hungrig idag iaf.. Får se om hon kommer ihåg det tills imorgn.. Även små bokstäver har hon svårt med så det lär vi också finslipa på.
.
.
Imrogon är det fredag, denna vecka gick då unnan! Och då ska vi till bibloteket och kika på vilda djur.. Det ni! Har ni sådant på Biblan i Säter? Tror de skulle ha med någon stor orm, fågel och ödla.. Vet inte riktigt men det visar sig ju.
.
.
Nää, jag sak läsa lite nu och sedan försöka sova.. Måste upp och gå imorgon.
.
Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Så du har blivit svenskalärare nu... Du får väl lära Nelson att läsa när tjejerna är full lärda. Nelson fick en fin bil av Vanessa igår som pratar Engelska och franska så nu kan jag träna på franskan. Kram

2010-07-02 @ 19:54:51
Postat av: farmor ofarfar

HEJ MALIN Vi har just nu +18 så nu skulle jag villa ligga ute men jag har inget underlag.Sköt om dig och ha det bra.Kramsr från oss.

2010-07-02 @ 22:10:27
Postat av: Lillasyster

hejsan. nu sitter jag på jobbet och jobbar min första natt :P går prima och änsålänge är jag inte trött. Hoppas du uppdaterar snart så vi får veta hur nationaldagen var. PUSS

2010-07-06 @ 00:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0