Back on track eller så är man inte det...PpPpPPPpppp 14/6

Nu är jag tillbaka i Californien, OC och det känns väl bra förutom att jag är duner förkyld, har ingen röst kvar så får se när jag kan skypa igen. Men jag säger då det, gud va kul det var att träffa familjen Andersson igen. Ella kom springades sa Malin och kramade om mig. Jag sa till henne att va stor du har blivit, då säger hon; "Jag är 4 och ett halvt år nu!" haha. Och i dörren mötte Cristian och Tessa mig som också fick en svettig kram. Och Melissa tyckte att jag var borta aldeles för länge :) haha, det var jättekul att se dem igen. Fick även träffa Cristans mamma som har varit här nu när jag varit i Sverige. Hon åker på Onsdag. Iaf, min resa då.
-
Klockan kvart i 2 söndag natt ringde min klocka och då var det bara att gå upp tvätta ansiktet och åka. Packade i det sista, lite matsäck och kaffe. Sen säga hejdå till mamma och pappa, känns inge bra att säga hejdå så jag föredrar ses snart! Iaf, och attt säga hejdå till nära och kära känns ju så där. Men då ska man ist tänka på allt roligt vi gjort.
-
Sen bar det av mot Arlanda, jag körde och min syster Stina satt brevid och halv sov eller det var tänkt att hon skulle sova för att hon skulle köra vidare från Arlanda till Motala. Men hon och jag satt mest och pratade. :) Kul, fast att inse att det bara var 3 timmar kvar med denna älskade syster var mider kul. Men hon få väl komma och hälsa på. Vi parkerde och gick in för att checka in mina väskor och vet ni vad, jag slapp betala för min cykel. Haha, yes 200 euro rikare, det kändes bra. När allt var klart så satte vi oss (Stina och jag) för att käka en smörgås och prata en liten stund. Men sen var hon tvungen att åka för att parkeringsbiljetten inte skulle bli så dyr för att vara parkerad på Arlanda kostar ju en del. Så puss och kramar till syster och sen åkte hon. Men vi ses ju snart, eller hur?
-
På planet mellan Arlanda och Amsterdam satt jag brevid en gubbe som var jättflygrädd, svettet sprutade på honom och han satt och skakade samtidigt som han satt och mumlade några böner för sig själv hela resan. Jag försökte ha lite pepptalk med honom men han kunde ju inte så bra Engelska så det var väl nästan lite lönlöst. Det enda jag var irriterad över var att vi satt längst bak på planet i 90 graders vinkel... Då sitter man som man sitter. Men flyget gick ju snabbt, upp och sen ner.
.
I Amsterdam hade jag 5 timmar att förbruka, vilket gick snabbt om man jämför med de 12 timmar jag hade på vägen till Sverige. Jag shoppade lite, köpte faktiskt en parfym.. kommer inte ihåg märket men den kallades dimond eller nått. Såg också ut som en diamant typ. Aja, sen gick jag och strosade lite till och gick förbi en burik med solglasögon och där stannade jag en sväng och provade ett par Prada som satt som ett smäck. Men jag har ju redan ett par nu som får duga ett tag till. Sen vart jag hungrig och köpte mig två cheesburgare på Mc donalds som jag vräkte i mig och sen sov jag en stund. Benen och  rumpan på bänken men hunuvet på resväskan, det ni!
.
Flyget mellan Amsterdam och Minneapolis gick snabbt, det var 9 timmar men det kändes kanske som 6. Tiden barar gick och gick när man kikar på film. Man får sin egna lilla skärm att titta på och kan välja precis vilken film man vill så jag kikade på Hangover, mycket kul film, Valentines day, som var så där. Skulle jag hyra den själv så skulle jag bli besiveken. Och sen såga jag Leap year, haha, jättesöt film tyvärr hann jag inte se de sista 5 minuterna för då landade vi. Och sen blev det stessigt, vi var på marken 1 h och 30 minuter innan mitt sista plan skulle gå och när jag äntligen kom in på flygplasten så har de superhårda passkontroller så när jag kom fram i kön var det ca 45 minuter kvar.
.
Gubben som jag fick i min lucka till passkontrollen var ett riktigt miffo, nää, men han kunde ju inget. Mitt visum går ut ju om 3 månader men jag ska ändra det nu när jag är tillbaka. Men han vart jätte orollig och av tvungen att kalla på någon annan snubbe som inte heller viste om jag kunde gör så, så han fick kalla på ytterligare en gubbe och han sa att jag hade helt rätt, att jag kunde ändra min status och plus att jar var ärlig om allt, vilket var ett plus. Sen ville han släppa mig men då frågar den första gubben hur jag egentligen mår. Jag är illröd i ögonen, de varar plus att jag svettas som en idiot av allt stress är blek och kan knappt prata. Så då måste han kalla på en kvinna som kommer och frågar en massa frågor. Först ville de inte att jag skulle flyga vidare i mitt tillstånd men de lät mig tillslut gå eller rättaresagt springa.
.
Och på detta ställe skulle man ta sina väskor och checka in dem igen och det var bara 30 minuter kvar till mitt sista plan skulle gå. Lämnade av mina väskor gick genom säkerhetskontrollen och sprang och sprang.. Sen kommer jag fram till disken och frågar efter mitt boardingcard och så säger damen i disken att mitt plan är försenat. Japp, kul.. Allt stress i onördan.´Men tillslut kom vi iväg och där hade jag världens bästa sitt plats, bakom första klass så hade massor med utrymme till mina ben. Jätteskönt.
.
När jag väl landar så kom inte mina väskor och det kunde jag väl nästan räkna ut när jag kom så sent med mitt baggage till återinchekningen. Men what ever? Sen skulle jag försöka hitta Linda mitt i alltihopa men det gick ju inte utan telefon så jag tog en taxi hem till mig och hälsade på familjen och ringde Linda så att hon fick hämta mig hemma hos Anderssons ist.
.
Nu har jag svit hela natten och klänner mig någorlunda pigg men jag har ingen röst, variga ögon och hör kanppt i öroen. Men förutom det så känns det okej, skönt att jag kan ta det lugnt idag och bara vila. Hoppas mitt baggage har kommit nu. Nää ska vila en stund nu.
.
Puss och kram

Kommentarer
Postat av: mamma

Puss vännen önkar att jag varit med dej.

Kramar mamma

2010-06-14 @ 19:35:11
Postat av: Storasyster

Skönt att höra att du kommit fram!! Sicken tur du hade med cykeln, nu är det bara att hoppas att den kommer fram och inte blivit kvar på vägen någonstans. Undra hur man gjorde förr när man inte hade några mobiltelefoner... Massa kramar

2010-06-14 @ 19:59:08
Postat av: Matilda

Hej min Malin! Vad skönt med cykeln, använden väl nu stumpan! Hoppas vi ses snart! Puss och kram!

2010-06-14 @ 20:52:19
Postat av: Mallleballe

Skönt att du kommit fram :) Jag ska allt ta mig runt till dig, vare sig du vill eller ej :D Haha, parfymen var Armani va? :) Ha de grrreatans! Puuuuuusss!

2010-06-14 @ 21:21:16
Postat av: farmor farfar

Hej Malin va bra att se att resan gick bra,hoppas förkylningen går över nu när du är värmen,här är det mulet blåst det är inget sommar väder.KRAMAR.

2010-06-15 @ 09:35:14
Postat av: mormor och morfar

Bra att du har kommit fram och att det gick bra.Här hemma är allt sig likt igen Leif och Vivi har åkt hem till Vaxholm.Så har Jennie varit här och rensat sitt grönsaksland.Ha det bra och var rädd om dig.

Många kramar.







2010-06-15 @ 15:32:28
Postat av: Lillasyster

Äch va tråkigt att du aldrig blir bra. jag mår iaf någolunda har börjat tränat nu. Klart att vi ses snart :) saknar dig redan,.

2010-06-15 @ 18:21:36
Postat av: Theodorkamilla

Hello. I browse and saw you website and I found it very interesting.Thank you for the good work.

2011-03-24 @ 14:03:10
URL: http://theodorkamilla.blog24h.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0