Having a good time...21/3

Kunde tyvärr inte uppdatera om gårdagen för er pga strömavbrott hela dan. Två balonger fastnade på en elledning och "PANG".. Det lär tydligen som en bomb, jag hörde dock inte det.

Blockpartyt? Va, va det ett blockparty här.. Missade jag något? Haha, nää du det så kallade blockpartyt som skulle bli en sådan hit var inte alls så bra. När jag kom dit så var ostrona slut och inget band heller för någon i bandet hade dragit sig ur. Så jag var endast där i 5 min sen så gick jag hem till Melissa och hjälpte henne med middagen. Hon lagade en massa mat och som vanligt jättegott. Mums! Det blev potatismos, oxfilé, krabba, räkor och sallad... Ni kan inte förstå hur god denna middag var och en familj som bor längre upp på gatan kom ner och hade middage med oss. Trevligt. Och till efterrätt, choklad-dippade jordgubbar.. Glömde säga att allt vi åt var grillat, om ni inte förstod det.

Jag var ju också till stranden igår, ni anar inte hur skönt det var. Man nästan bränner fötterna när man går i sanden. UNDERBART! Och jag läste Sweet little lies av Lauren Conrad har inte riktigt kommit in i den så bra än men den är bra än så länge. Det som hon skriver om är så verkligt. typ, om det går att säga så.. haha.. Joo och när jag låg där på stranden så blev jag väldigt bekväm av mig och glömde helt av att smörja in mig igen. (jag smörjer mig alltid innan jag går till stranden, sen vanligtvis en gång i timmen) Så aj, min mage och mina fötter bränner lite.  Jag hade bara spf 15 också men idag har jag fixat en 30... Fit for fight igen! Men annars så blev jag brun. Har fått en massa färg på en vecka bra! De gillar vi.

Sen på lördagskvällen åkte Linda och jag till Newport pier och gick på krogen.. Tog oss en var sin öl och hade det trevligt. Och det roligaste med hela kvällen var att jag kände igen en kille. haha. Han jobbar i parken på typ en sån där skola som man kan gå till efter skolan. Vad kallas det nu igen?!! Iaf, så vi började prata lite och han är också triathlet så check en till träningskompis. Han simmar gratis på Newport higschool så om jag gick ihop med honom får jag också simma gratis. Men de jag vill komma till men allt detta är att jag börjar känna igen människor. Det tycker jag är jättekul.

Och idag var jag på Anders födelsedagskals och umgicks lite. Sen åkte jag hem till Linda och duschade, för hemma hos mig fanns det ju varken el eller varmvatten. Och varmvatten vill man ju gärna ha när man duschar. eller hur? :) Så jag klampar in i deras hus och säger att jag lånar duschen. Kan ni tänka er, haha.. De bara "ja gör så du. Snällt, sen fick jag också vara med på deras påskmiddag de hade med några släktingar. Vi målade ägg och hade det mysigt. Och till efterrätt fick vi blåbärspaj, mums..

Annars idag har det inte hänt så mycket, har städat mitt rum och tvättat bilden. De hade en jättecool biltvätt här, du lämnar bilden med bilnyckel i, någon tar den och kör på den på ett typ löpband som går jättesakta framåt, Sen brevid bilden går det killar och tvättar bilen för hand. Sen torkas den också för hand och när bilen är färdigtvättade putsar de på bilen och städar alla runtor och damsuger och tar bort allt gammalt skräp. As bra! Och allt detta skedde medans jag satt i solen och göttade mig.







Fina ägg va? : ) "Min första påsk i USA", lite fiffigt av mig. Sen frsökte jag skriva alla ställen i CA som är typ stora (De städer man förknippar med CA) Nu ska jag sova och det ska bli så skönt! Puss


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Låter som om du haft en riktigt busy helg! Kul att du träffat en triathlon kompis, nu kanske du kan komma i gång med simmningen igen. Kram

2010-03-22 @ 07:16:30
Postat av: Mamma

Jätte kul att höra att du har det bra, då mår jag oxå bra.

Här snöade det minst 1dm sön och blåste riktigt rusk väder imorse var det 9 minus igen men med solens hjälp stiger temperaturen snabbt.

I lördags var det sol och 20 grader plus mot väggen och då tändes hopet på att det kanske blir sommar i år oxå.Men det var då det.

Kramar

2010-03-22 @ 10:08:45
Postat av: farmor farfar

om man fick gå på het sand, det vore något det, har i dag får man gå i 15 cm ny snö. fy f.n. kul att du fick en trevlig helg och en simkompis kramar även av mig Adam. har lov idag

2010-03-22 @ 10:49:04
Postat av: Lillasyster

Det är fritids du menar va? eller heter det så?

Äch , men gud va kul att du har en sim kompis nu:) Hoppas nu att du kan simma med han. Jag sitter och gör skolarbete så din plugg gör att jag får mer energi till det vilket är toppen. Hörs snart. ta hand om dig! PUSS

2010-03-22 @ 18:28:55
Postat av: jennie

Du får vara försiktig så att du inte bränner dig för då blir man jättelätt förkyld och du vill ju inte bli sjuk igen :)

2010-03-22 @ 21:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0