Nöjda nu? 8/3

Gud, orkar jag verkligen med detta? Suck! Jobbigt att komma in i det nu när jag inte skrivit på några dar. Idag fyllde iaf min pappa 50 år, siddu.. Men det är ju ingen fara med det, man börjar ju räkna vid 40 så tekniskt sätt är han bara 10. GRATTIS!

Linda sov här inatt och detta innebär för oss båda inte mycket sömn, vi bara pratar och pratar hela tiden om allt, känns så himla bra. Gillar den tösen! Iaf, samtalsämnet först och främst var min viktuppgång, den taskiga Mexaren som gav min den hemska sanningen. Att jag har gått upp sen jag kom hit och det kan man väl nästan räkna med när man kommer till landet där de sockrar colan efter att de köpt den. haha. Sanslöst men så är de! Inte för min del då. Tror att det sitter mycket i huvudet på mig också eftersom jag inte kunnat tränat "normalt" sen början av Decemer för att jag varit sjuk till och från hela tiden. Sjukt jobbigt och inte gick jag till någon doktor idag heller. Tänkte vänta någon dag till, har ju bara onti hallsen idag. Fan asså, jag tog ju bort dessa mandlar för att jag inte skulle ha det. Vilket slöseri med tid och energi asså! Nää, frisk sen nya tag!

 
Dessa bilder är från förra veckan. INTE idag. Lilla Anders är med på dessa.

Idag då, gud hade min värsta måndag på länge och att jag hade tre barn gjorde inte saken lättare. Allting var jättebra tills vi kom utanför dörren och Ella började gnälla; "Jag vill cykla!" Men eftersom jag bara har två armar och två ögon så tyckte jag att det skulle bli för mycket för lilla mig. Och det var ju inte poppulärt för efter varje tionde meter så satte hon sig ner på gatan och tjurade. Sen när vi änrligen kommer till parken så är det bra en liten stund, alla tre drar i mig och bara gnäller. Tänkte där ett tag att jag glömt kolla almenackan idag, tänkte om det kanske var den internationella gnälldagen. Missade jag det?

Efter parken så skulle vi gå till ballet och jag kunde redan där i parken räkna ut hur det skulle gå men eftersom jag bestämt med Anders mamma att hon skulle hämta honom där så gick vi dit, EN LÅNG BIT. För det första så ville inte någon hålla varandras händer när vi skulle korsa en stor väg. (första frustrationen) Sen så håller Ella i någon svart larv som typ sugit sig fast i hennes hand som hon inte får bort. Och jag gillar verkligen inte sniglar, larver eller spindla. (frustation 2) Anders vägrar släppa en lång pinne när vi ska korsa en annan väg. (frustation 3) Sen när vi äntligen ska gå över vägen så flyger en hink ut ur vår vagn, mitt i vägen. VAD SKA MAN GÖRA DÅ? jag kan ju inte släppa dem och springa tillbaka. Så måste släpa med mig alla 3 ungarna i ena handen och vagnen i den andra (typ som en kärra förresten) gå baklängens, de snubblar och gråter.. Får äntligen tag i hinken, den gubber som visar grönt när man får gå visade vid detta laget rött. FÖR RÖTT. Och jag pinsamt vinkar till alla bilförare tills vi äntligen kommer över. (frustation 3)

När vi sendan går förbi leksaksaffären och vi inte har tid att gå in så lägger sig all ner bokstavligttalat ner på trotoaren och skriker/gråter. (frustation 4) Då sa jag till tanterna som gick för bi "Vill ni ha dem?" haha, asså fatta mig inte fel, skulle aldrig ge bort dem förstår ni väl men det är tydligen en grejj man kör med här. Har hört andra som säger så. Sen när de äntligen är på fötterna börjhar de springa, nej stopp skriker jag efter dem och sen tvärnitar en bil. Jag säger då det! De sprang inte ut i gatan men vad ska man tro som bilförare om 3 ungar kommer i fullfrat. Det var sjukt pinsamt! Så efter det hade jag ett serriöst snack, försöte iaf. (frustation 5)
Behöver inte tjata mer, det höll på så här hela dan verkligen och jag som inte mår bara och är supertrött (Jobbade ju faktiskt hela helgen). tycket att  det var en "lite" jobbigare måndag.

Någon som hade velat byat dag? Så idag ville jag verkligen bara hoppa på ett direkt flyg hem!

Gud va jag tjatar, och ni missade verkligen inget förra veckan. Vi gjorde en fruktsallad, lekte massor, va sjuk osv. Har också letat efter Jucie dress men den jag vill ha nu finns inte i min storlek. Var först inne på en blå men när jag såg den mörkgrå så ville jag ha den ist. Sen finns det också en gul, lite coolt men då blir jag verkligen en kyckling. Rosa då, det är ju också rätt tufft men lite för tufft för mig.

   
Fräna värktabletter va?

Har ju köpt två nya böcker nu också, You can heal your life av Louise L. Hay. Jättebra verkligen, allting i boken är så himla sant. Sen så får man en massa övningar man ska göra för att må bättre. Det är som ens hjärna, hur den tänker, fast nedskrivet. Får ni chansen så läs den. Sen köpte jag också Sweet little lies av Lauren Condard (hon i the hills) För hennes bok ska tydligen vara jättebra. Alla pratar om den här! Sen är det ju lite kul för hon bor i grannkommunen. haha. Får se hur den är!

 
Köttfärssågsen ser ut som någon spya men den var mumsig kan jag lova. Hon hade typ i allt man kan i den! Vinet är bara för lite vuxenstatus, smakade skit men det får man väl kanske förvänta sig när det kostade 21 kr. Blää! Så det fick bli Lindas mirakel te.

Annars har jag hängt med Lidna, hon lagade körtfärssåg till mig och ingefära te, superbara när man är förkyld. Man river färskingefära kokar den med vatten, silar vattnet och sedan dricker man det. Kan vara lite starkt i början men det är vara bra. Sen kan man återanvända samma ingefärra 3 till 5 gånger. Lite lördagsmys! 

Något jag glömt.. hmm. nää asså detta för verkligen vara slutet! Eller joo Linnea undrade hur många kommentarer jag förväntade mig... Tycker att det är jättekul med kommentarer för då vet jag att ni är engagerade och vill veta hur jag har det här. Och läsare har jag då massor så fler kommentarer vore ju inte vara så svårt. Det gör mig bara så glad, som tex när man får ett vykort!

 

Nattfikan vi hade natten till idag. Lite allt möjligt och eftersom barnyoghurt är godast så köpte vi någon som var från 6 mån och uppåt. Vi gick runt på Albertson tills de stängde 23:00.

Puss


Kommentarer
Postat av: mamma

Va skönt, nu tror jag att den vanilga Malin är tillbaka och ordningen är återställd.

Vilken jobbig dag du har haft men det var internationella kvinnodagen igår så kvinnorna skulle väl sättas på prov..... eller?

Ha det nu så bra och sköt om dej massor me kramar

2010-03-09 @ 07:23:30
Postat av: Lillasyster

Ja äntligen malin:) Idag ska jag och sofia ha lite födelsedagsfika för de andra. Vi ska bjuda på tomtegröt. Och det känns som det börjar bli vår nu:)'

Ta hand om dig! Kramar

2010-03-09 @ 09:29:36
Postat av: Emelie

Skönt att du är tillbaka.

här börjar man kunna tro att det blir en sommar iår med. var lite svårt att tro ett tag när det var 20 minus och snön bara föll oavbrutet. men igår var det super fint och man fick riktiga vårkänslor at att ta en promenad under klarblå himmel.

hoppas idag har varit bättre ån igår :D

ha det bra.

Kramar Emelie

2010-03-09 @ 16:25:36
Postat av: farmor-farfar

Hej Malin.Tack för ditt inlägg.skönt att se att du är på väg tillbaka till ditt vanliga jag. sköt om dig. kramar farmor faffar.

2010-03-09 @ 18:31:27
URL: http://malin jelk blogg
Postat av: Malleballe

Härligt att du är back on track! :)

Ingefära-te är ju ganska gott faktiskt, det brukar en dam göra till oss när vi är lite krassliga på jobbet :) Hon ska även massera mig på tors ;P

Hoppas du har det bra, du får bita ihop när kidsen strejkar! You can do it! :D PUSS

2010-03-09 @ 19:23:37
Postat av: Storasyster

Hej! Vad jag glad jag blev när jag såg ditt inlägg idag, men jag blev mindre glad när jag såg hur jobbig din dag varit. Snacka om frustrationsmoment... men du får tänka på hur söta och snälla de brukar vara. kram

2010-03-09 @ 19:36:16
Postat av: Anonym

låter inte som en så rolig dag :-/

2010-03-11 @ 08:45:23
Postat av: jennie

låter inte som en så rolig dag :-/

2010-03-11 @ 08:46:54
Postat av: Mikailadriana

I see first time your site guys. I like you :)

2011-04-14 @ 08:06:21
URL: http://mikailadriana.blog13.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0