Polisen igen...23/5

Gud va jag hunnit med saker i helgen känns riktigt bra och snart är det ju dags för hemresan. Kul kul! Blev extra sugen när jag fick prata med min kära bror idag. Honom har jag inte pratat med på länge!
.
.
.

Igår så var jag och Linda till lite outlets och shoppade en massa saker. Hittade en hel del fynd faktiskt fast ingen till mig själv :( Buuhu! Men men kul att göra andra glada.
Efter att vi spenderat ca 5 timmar begav vi oss hem och köpte lite kina mat. Inte för att vi var sugna på det men frukost bara funkar inte!
.
.
Sen hem till mig och grejjade lite, vi kunde inte alls komma överrens om vad vi skulle göra. Vi ville sova, se på film, gå till Landmark åka ner till Peninsula (beachen)... Och inget av det gjorde vi... Vi drog ist till Laguna och när vi kom dit så stod jag och skulle svänga vänster och upptäker att någon bländar mig i backspegeln och tänker vilken jävla idiot. Men sen när den "bilen" slog på sina syrener så fattade jag att det inte var någon idiot. Det var nämligen jag som var idioten. Försökte svänga vänster där man inte fick så polisen som var bakom mig åkte upp jämsides och sa; " You cant turn left there!" Jag säger då; "I didn´t see the sign" "I know you didn´t see it so i am not going to give you a ticket. Have a good night" Phuuu!
.
.
Snacka om nervös jag blev där igen och Lidna med. Trodde serriöst att jag gjort något riktigt dumt men som tur var var han ju snäll. Skönt. Men om vi blev lite smårädd, jag menar Amerikanske Poliser är inte att leka med. De är lite läskiga faktiskt... Så check, andra gången jag blivit stoppad av Polisen.
Men men sådat händer väl antar jag :) haha...
.
Idag har jag och Linda grejjat lite, grejjat lite för mycket så att jag lyckats att städa bort ett av mina nya örhängen som var jättefina. Lite ledesen i ögat blev jag allt men förhoppningsvis så kommer det väl fram igen. Och efter att jag börjat att packa så åkte vi till fashion Island och kollade lite och där ser Linda en kille med en tight typ träningströjja och byxor som skärde in i rumpan. Och iaf hon tror att hon också känner ingen hur en triathlet ser ut :) haha..
.
Hon säger då, jätteserriöst;
.
- Kolla en simmare
- Nee
- En cyklare då?
- Nää.....han är bög!
.
Haha, kanske ni inte tycke va kul men jag och linda fick oss ett gott skratt. haha
.
Och efter Fashion Island så åkte vi hem till mig och gjorde pannkakor som blev jättemumisga och då klämmer Linda ut sig " Jag älskar grädde, ska vi tävla om vem som kan dricka ett glas grädde fortast?"  " Nää, men nästa gång vi går ut ska jag säga detta i baren och ge dig; one glas of creem with no ice, please!" Haha!
.
.
Nu på kvällen har jag suttit barnvakt åt flickorna. Vi lekte kontor, pappas kontor för att vara exakt. Jag fick vara JB och Tessa Rick en annan snubbe och Ella hon var bossen Lydia. Och pappa Cristian han var sjuk : ) Vi satt och ritade i målaböckerna och Ella gick runt och kollade oss. Hon sa faktiskt " Hörredu, JB sköter du ditt jobb rätt? Du vet annars måste jag sparka dig" Haha, söt tjej :)
.
Fredagen då, joo jag och Linda gick ju ut och åt tillsammans. När vi sedan kom till resturangen/bar så hittade vi inte dörren in. haha... För vi har bara sett det från vägen och då har vi bara sett framsidan och där är det som en utbyggnad av glas. Så vi gick dit och eftersom det inte fanns något dörrhandtag så gick jag fram och tillbaka mot dörren. Trodde lixom att det var som på ica, men inget hände eller joo en alla som satt i utbygnaden började att skratta. Haha, vi var som två apor på ett zoo. haha.. Lite pinsamt men det bjuder vi på.
.
Där åt vi En jättegod kycklingsallad och till det en svalkande öl. Haha, gud va töntigt det lät. Men men, stället där vi åt är kända för att de gör sin egen öl så vi var ju bara tvungna att smaka. Och nästan det bästa av allt var nog att medans jag väntade på middagen kunde jag kika på Tour the Californie som de hade på storbildstv :) Kul att få se lite cykel.
.
.
Efter maten gick vi till Sharkis och roade oss lite och där kom även en jättesöt kille fram till mig och började prata. Haha, jag hade tidigare under kvällen fått lite ögonkontakt med honom och jag sa ju naturligtvis det till Linda men hon trodde inte på mig. :) Och rätt som det var så kom han fram och började prata. :) En riktigt trevlig prick... Och vem vet kanske träffar man honom igen ute i mörkert ; )
.
Sen gick vi över till vårt gemensamma favoritställe och där träffade vi kompisar och jag hann väl inte med att säga mer än hej förrens jag sa hejdå. Jag var så trötter så jag tog mig en Taxi hem och la mig hemma hos Linda medans hon stannade kvar med kompisarna. Haha, sen halv 8 på morgonen kommer Linda inklampandes och säger "Godmorgon" :) haha.. Jaså var ju min första tanke men efterfest är ju inget Linda säger nej till.. haha.. Jag låg iaf och sov halv 1, skönt.
.
Nää detta börjar bli för långt nu! Måste sova!
.
Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Vilket mega inlägg, kul med lite lång läsning! Låter som du har varit riktigt busy i helgen. I dag har vi pingst ledigt i Lux och sen jobbar jag bara 2 dagar innan vi åker till Sverige. Nelson tycker att det ska bli jätte skoj att få träffa Skype moster... Kram

2010-05-24 @ 08:31:15
Postat av: Matilda

Ja vilket inlägg... Nu syns vi snart MALIN! Vad kul! :) Många Kramar!

2010-05-24 @ 15:16:12
Postat av: Linda

Ja guu va kul vi har mulli mecki =) och jag kommer sakna dig grymt mkt när du åker hem.! hmm men ha de så kul i sverige och hälsa landet ifrån mig.. gör en stämpel =) Puss puss

2010-05-25 @ 07:50:35
URL: http://lindises.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0