Ja, just de... Football var det..

Kom nyss hem från gymmet, gick väl så där. Tog en massage igår och idag känner jag att det kliar i halsen. Kan det ha något att göra med massagen kanske? Hoppas att det är så. Knack, knack på trä. Men iaf för att försöka bli av med detta kliiga i hallsen har jag köpt mig färskpressad apelsin- juice, ätit 2 kiwis, ätit en rostad macka med 3 vitlöksklyftor på och just nu sitter jag och snuttar på en kopp med hemmagjort ingefärra-te. Så förhoppningsvis ska det bli bra.
.
Iaf tänkte försöka åter berätta om min roliga och fart-fyllda lördag med College football. En sak vill jag då säga; om ni får chansen åk då och kolla för det är en himla upplevelse. Speciellt allt festande och alla college-studenter innan matchen. Haha, folk spelade bear-pong, spelade spel, grillade, spelade musik, dansade och ja.. Nästan lite som en festival i Sverige. Emelie tyckte att det på minde om en härlig midsommar afton.
.
.
.
.
Så att vandra genom hela skolan och bara kika på alla fick en på topp humör och det första jag tänkte var; här vill jag också gå i skolan någon dag! Men detta är dock väldigt svårt om man inte håller på med någon sport. Och fotboll och jag.. Nja, funkar väl kanske inte så bra ihop men simningen då? Skulle inte tro det, inte nu iaf.
.
.
.
.
Innan matchen så var vi bjudna på en V.I.P frukost/brunch buffe med gratis drinkar och ett mega-stort efterrättsbord med bland annat choklad-fondy. Mums! Där iaf drack jag min första bloody marry, tomat-jucie och vodka :) haha, funkade till frukost men att sitta och snutta på med vänner,  nej tack! Haha... Och medans vi åt frukosten kommer bandet in, de som spelar med trummor/trumpeter osv. Cheer-leaders dansade och vi hade första parkett. (De startade inne på VIP sen gick hela orkestern genom skolan ut till stadium.) Lite fun fakt, i denna stadium har det hållits OS 2 år. Dock kommer jag inte ihåg datumen exakt men första på 1930 talet och den andra 1980 talet om jag inte minns helt fel.
.
.
.
Efter själva frukost buffen var det dags för match! Så in till arenan och sätta sig. Grymt bra plaster hade vi också, i mitten och inte för långt ner, perfekt. Så när man väl satt där så var man sittades i nästan 2 timmar (till halvlek) och eftersom allting var nytt gick tiden ganska snabbt. Försökte hänga med i spelet men det var inte det lättaste, pluggade reglerna på internett dagen innan men jag fattade inte allt. Måste helt enkelt gå på en till match.
.
.
.
I halvlek fick det bli en smoothie från Jamba juice och popcorn. Mums! Och sen kikade vi kanske i 1, 5 h till.. Matchen var inte slut men USC ledde så stort och det var lika bra att dra innan den värsta trafiken. För denna stadium kunde svälja 80 000 människor. Galet va?
.
.
.
.
Och innan vi drog hem så visade Jim oss hur studenterna bor. Haha, studenterna bor i stora hus som de delar med andra studenter osv. och man kunde lätt se vart killarna bodde, de hade röda plastkoppar och ölburkar över hela gården medans flickorna hade det perfekt, klippta häckar och kristallkronor. haha, precis som på film.
.
.
.
.
.
.
Nää, jag måste sova! God natt!
Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Linda

Miss u all so much =)Its looks like you having a good time there.. Love UUUU/// Linda

2010-10-20 @ 00:24:48
Postat av: Linda

Miss u all so much =) Its looks like you having a good time there.. Love uuu//Linda

2010-10-20 @ 00:26:51
URL: http://lindises.blogg.se/
Postat av: Lillasyster

Hur gick det med den blonda turken? ;) haha

Dålig uppdatering måste jag säga, men du kanske har en anledning? SAKNAR DIG Pluttan <3

2010-10-23 @ 16:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0