Ät inte bananer...

Ät inte bananer! Eller gör de du om du vill men jag har helt, nästan slutat med dem. Och anledning till det är för att de innehåller så mycket socker (plus att de är feta, men det bryr jag mig inte om) och vet ni vad som älskar socker? Joo, bakterier! Och om du då håller på att bli sjuk eller har en bakterieinfektion så ska du verkligen inte äta bananer för då tar det längre tid att bli frisk! Men om... Det finns faktiskt ett om.. Skulle vara jättesugen på en banan ät gärna lite nötter till eller mosa den med lite kakao och kokos så blir det genast mycket bättre för magen. Eller en halva efter maten som en liten efterrätt. Gott! Men försök att inte äta bananer på fastande mage innan du ska äta mat för det saborterar matsmälltningen! Detta gäller väl all frukt men en banan förbränns på 45 minuer jämfört med 30!
.
Nu ska jag go bananas i sängen! haha:)
.

Kommentarer
Postat av: malle

Trodde först du skulle göra lite smygreklam för Gainomax eller nåt ;D

Jag saknar dig Mallan, har drömt om dig två nätter i sträck nu!

2010-09-09 @ 09:17:39
Postat av: Lillasyster

Idag är det ingen bra dag. Kan inte du komma hem snart?

2010-09-09 @ 12:01:32
Postat av: Matilda

Hehe, vilket kul inlägg. Kan nog finns lite sanning i det där med bakterierna. Hoppas att allt är bra med dig gumman! PUSS & KRAM

2010-09-11 @ 10:04:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0