Täppt i näsan? Tryck upp vitlök...

Dålig uppdatering frpnn min sida men jag pluggar och jobbar nu. Och pluggandet tar mycket tid, måste kolla upp så himla många nya ord. Kan ju snart lexikonet utantill. Så att läsa en svår text om stenåldern tar ju sin lilla tid så det är det jag kommer att fortsätta med idag. Hela dan i stortsätt. Kul va? När alla är lediga och har kul sitter jag här på min säng och läser. Men jag ska inte klaga för jag vet verkligen att det behövs.
.
När jag var på campus (skolan) så satte sig två killar vid mig och jag berättade detta för Ella och hon sa då;
- Men va bra.. Då får du se till att prata med några andra killar nästa vecka då..
- Ska göra mitt bästa!
- Du borde ha någon cool tröjja på dig.. Typ med skelett och så!
.
Kanske ska göra det? Eller? Hon kanske ska öppna sin egna date firma när hon blir stor.. Får ju västa tipsen av henne hela tiden.
.
Och Tessa då, hon ska bli Alvin och gänget när hon blir stor. Det ni? Jag ska nog fråga henne om 15 år och se om hon skulle vilja vara en ekorre.. haha.
.
.
Täppt i näsan?
.
Som överskriften låter är detta ett väldigt hett tips från min sida som jag också har provat två gånger..(känner att jag måste göra det igen).. Serriöst det funkar och har man väldigt mycket snor i huvudet kan det bli som (har väl inte så mcyket annat, haha.) så blir man nästan lite yr efteråt. Hjärnan får lixom en liten shock av allt syre :) haha.. Nää, men känner du att näsan bara rinner eller att du är helt täppt kör då upp två hela vitlöksklyftor i näsan, alltså en i vadera näsborre. Du måste skala dem men var försiktig så att den inte börjar att vattna sig för mycket när du skalar den. Kan svida mycket men om du är väldigt nästäppt som jag gör löksaften bara susen. Sätter bra fart på bihålorna! PS. SKÄR INTE AV ÄNDARNA. Men om du känner att det inte händer något så ta nageln och tryck några hål på vitlöksklyftan som sitter inne i näsan!
.


Efter några minuter kommer du känna att det börjar att rinna en massor, nästan så att vitlöksklyftorna åker ut, men stoppa bara upp dom igen. Och sen kommer du att börja nysa som bara den. Du nyser ut mängder med snor. Klyftorna flyger all värdens väg men håll MYCKET papper nära och nys ut allt i servetten. Sen torkar du bara av klyftorna och sätter tillbaka dem och kör igen (nysa) tills du känner dig nöjd och inga mer nysar kommer. PS, kom ihåg att nys nys nys.. Stoppa dem inte! Och om du kan så får du andras genom näsan för då får du lättare upp ångorna för löken.
.
Sen när ni är klara släng då vitlöksklyftorna, gör inte tzatziki av dem :) haha och vips du kan andas genom näsan! Det funkar för mig så varför skulle det inte funka för dig? Fick detta underbara tipset av Lindas mamma Lillan. Hon är grym på det mästa ska jag säga er hon har fått mig att sluta äta bananer, iaf när jag är hungrig, berättar mer imorgon.
.

.
.
Ha så kul med vitlöken, haha..
Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Snygga videoklipp!! Tycker verkligen att Lindas mamma ska starta en blogg eller sida med husmorstips efter vad du berättade i går. Kram

2010-09-07 @ 07:15:51
Postat av: malle

Nog för att jag vet att man kan ha vitlök i öronen, men i näsan? Hahaha, detta var bra kul! :D Lycka till med fröken pluggis, det kommer släppa helt snart och du blir kung på alla konstiga ord! Puss!

2010-09-07 @ 07:37:17
Postat av: Lillasyster

Haha du är inte riktigt klok jäntunge! Har en sak att berätta för dig :) men det blir nog nästa vecka jobbar eftermiddag nu juh. PUSSSS

2010-09-07 @ 18:19:07
Postat av: Sofia

Hahahahahaha .. Jag förstår att Linda har roligt med dig .

Mvh Sofia

2010-09-14 @ 12:37:58
URL: http://sofiaa.com
Postat av: Miriam

neeh va kul. ska testa nu med vitlöken har så jävligt mycket problem med näsan tack för tippsen

2011-07-07 @ 19:27:48
Postat av: malin

har varit täppt i näsan flera veckor nu. har provat ALLT inklusive husmorstips. Det här va det bästa som kunde hända mig just nu. TACK!

2012-01-21 @ 23:46:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0