100 Hinkar...

Vilken helg, blev inte riktigt som jag tänkt mig plugg vis men jag har iaf fått in 10 timmar. Men vi får se hur det går med allt. Ska strax sätta igång att renskriva alla mina nyheter. Och det tar sin lilla tid. Måste nämligen ha det klart tills på Tisdag då jag ska träffa min lärare och gå igenom allt typ. Så att jag kan skriva ett bra arbete. Arbetet jag ska skriva handlar om Kina och igår lyckades jag få kontakt uppgifter till en Kinesisk kvinna som jag kan fråga om allt möjligt. BRA!
.
Blev hem bjuden igår kväll till en dam i min klass på middag. Hon är från India så Indisk mat var ett facktum! Någon vegetarisk soppa först men någon god sallad. Huvudrätt var typ som en soppa med getkött och till det hade man bröd. Och sist men inte minst en prinsess tårta som jag hade med mig :) Så när jag kom hem vid 10 var jag proppmätt, trodde att jag skulle rulla fram.
.
Idag följde jag med min kompis Bozena till South Cost plaza för att kolla på förlovnings ringar! haha, gud vilka fina det fanns.. Snacka om svårt val! Hennes pojkvän vill att hon ska välja och jag tror nog att jag aldrig skulle kunna göra det!
.
I fredags satt jag barnvakt åt Ella och Tessa, vilket var superkul. Vi åt burgare och drack milkshake innan vi lekte polis och tjuv.. De år så söta. Träffade de även i lördags och Ella var ju för gullig. Hennes pappas jobb var tvungna att byta jobb för hyran av lokalen vid havet var för dyr. Så nu sitter de i en byggnad vid flygplatsen och tittar ut över betong ist för havet. Så Ella sa till hennes pappa;
-" Pappa, saknar du havet?"
- " Ja, varje dag!"
- "Pappa, jag tänker ta 100 hinkar med vatten och ställa utanför ditt fönster så att du kan se havet."
- "Va snällt, Ella!"
10 minuter senare
- "Pappa, vet du var vattenslangen finns på ditt nya jobb?"
.
Hon var väl för söt när hon sa det!
.
.
Här bor jag, lite svårt att se hur stort det är pga av alla träd.
.
Puss o kram

Kommentarer
Postat av: linda

vilken fin bild på huse =) misss uu

2011-04-13 @ 08:09:31
Postat av: jennie

Haha, va gullit sagt. när jag blir stor vill jag också ha så söta ungar som säger såna saker :)

2011-04-13 @ 16:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0