triss i böter....

Min födelsedag började SUPERBRA, Anna + hennes pappa och flickvän och lilla Kajsa kom in och sjöng 7 på morgonen för mig. :) Jag blev så glad ska ni veta. Det var verkligen en bra start på dagen och nu kunde jag vara glad hela dagen. På brickan som de satte på min säng var det en kopp kaffe, paket och en semla med ljus i. Precis vad jag behövde. Efter min böter som jag fick tisdagskvällen. Men inte nog med det fick ju en på min självaste födelsedag också.
.
När jag kommer ut från Engelskan, nyss skrivit prov, sätter mig i bilen och ser en liten gul lapp på rutan visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Men iaf jag började att asgarva! Serriöst, vad gör jag för fel! Är det någon dåld kamera här eller?
.
Började läsa på den där lappen och där stod det att mitt parking permit expired. Ja happ, måste man skaffa ett nytt varje termin. Det visste då inte jag.
.
Så idag när jag åkte till skolan så tog jag med mig mina roliga lappar för jag tänkte att jag skulle ta tag i det efter skolan på kontoret. Och där skulle jag också köpa nyss parkeringspass! Så jag parkerade på en parkeringsplast lite längre bort(trodde att jag kunde stå där utan parkeringspass). Så iaf, jag går till kontoret och de säger att jag slipper beta en böter så behöver bara betala en av de två. Yes, tänkte jag skönt. Sen ville jag ju också köpa ett nytt pass men det kunde man bara göra online så jag gick till bilen.... Och vad satt då där på rutan??!!!!?!??!! Joo, en gul lapp j""#""!#"€!....WHAT?? Igen...
.
Åker till kontoret och frågar vad som är felet och de säger då att du kan tyvärr inte parkera där heller utan tillstånd. JAHAPP! Tydligen så ska det finnas en skylt men jag har då inte sett någon.. Och jag frågade min klass kompis om jag kunde stå där och hon sa ja.. Men dask dask på henne. Så nu har jag bötat två! TVÅ FÖR MYCKET! Och har nu köpt ett nytt pass.... Och nu vet jag också vad som gäller i framtiden... Man lär sig ju av detta också!
.
This is real life i guess!
.
Nu blir det lite mer plugg och sen säng för imorgon är det fredag  =löp-intervaller.
Puss o kram

Kommentarer
Postat av: farmor o farfar

Du har då en himlaotur men det kan ju inte vara lätt med alla paragrafer när du är så långt borta.Vi har ingen vår i sikte det är cå grått o trist.Kramar från oss.

2011-02-25 @ 18:02:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0