Vårt älskade DWV

Nu har jag äntligen fixat ett nytt Amerikanskt körkort, efter många om och men. Jag hade ju ett sen tidigare men det andra gick ut ur datum. Så nu ska det ta 6 veckor innan jag får mitt nya på posten. DMV här är faktiskt aldrig kul men idag gick det bra. Åkte dit så att jag var där vid 6 7 på morgonen, det öppnar 8. Och det var redan kö, 7 PÅ MORGONEN! Fast och andra sidan hade jag räknat med det så jag tog med mig en filt och en kopp med te.
.
Imorgon så ska jag åka ner till San Diego för att fixa ett nytt pass, mitt har nämligen gått ut och om jag ska hem i sommar så kan det ju vara bra att ha ett som funkar. Eller hur! Så sex på morgonen drar jag ner dit och fixar det, lång dag med andra ord. Och sen på vägen hem ska jag träffa Michele och käka lunch. Det blir mysigt!
.
.
Joo, loppet jag gjorde var helt galet kul. Det varde i 13 min och 45 sek och jag hade hur kul som helst även fast benen värkte som bara den. Det var faktiskt inte så lätt som jag trodde.
.
Det började med att man fick ta på sig en väst som var tung och det kändes som om någon satt på dina axlar. Och med den på fick man krypa i sanden i 30 meter och efter det fick man springa en bit och sen kom nästa moment som var att krypa på ryggen. Eller vad det heter på Svenska. Och det var inte lätt alls, gud kände mig som en säl. Och när man var klar med det så fick man ta av sig västen och springa till nästa grej.
.
Nästa moment var att dra en bår (sånn man ligger på när man blivit skadad) i sanden och det var galet, phuu! I den mjuka sanden. Gud va benen värkte. Och efter det fick man bära dessa gröna boxar (bilden ovan) fulla med sand... TUNGT! Det kändes som att armarna skulle ramla av där ett tag. haha. Efter det så var det sick-sack löpning... Sen skulle man kasta en kula typ skulle föreställa en handgranat i en cirkel längre bort men jag missade och då sa militären "10 push up´s NOW"...
.
.
.
I slutet var det löpning med en sand säck (50 pounds) och avslutningsvis 1/2 mile löpning. Trött var man när man kom i mål men det var så himla kul så man tänkte inte så mycket på det. Haha. Och eftersom jag var snabbast av tjejerna och 16 over all så var jag ganska nöjd. De "huvud" personerna som höll i detta var jätte impade. De kunde inte sluta prata med mig efter!
.
Nästa år ska jag vinna igen!
.
Nu måste jag sova, lång dag imorgon. Ska spela tv spel med Ethan imorgon kväll så.
.
Puss o kram

Kommentarer
Postat av: jennie

Det låter som ett kul race XD grattis till vinsten. Du kanske borde satsa på en kariär inom militären XP puss ha det bäst

2011-01-26 @ 12:29:42
Postat av: farmor ofarfar

Vilken styrka du måste ha.grattis till segern.Tack för att du skrivit hae väntat kollar varje dag.Sköt am dig kramar från oss.Minus 13 i morse.

2011-01-26 @ 13:21:20
Postat av: Storasyster

Hoppas att det gick bra med passet i San Diego, vi längtar redan till i sommar. Vet du vilka datum som du kommer att var i Sverige? Skulle du inte till England också? Bra att veta så att man kan planera. Kram

2011-01-26 @ 20:39:36
Postat av: Lillasyster

Biffen :) Du ar duktig! Saknar dig!

2011-01-27 @ 18:49:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0